zaterdag 21 januari 2012

Wool Eater Blanket - week 1

Om aan de Wool-Eater Blanket CAL 2012 te kunnen beginnen, moest ik wachten op mijn bestelling bij De Hobbydoos. Daar vond ik betaalbaar garen in veel kleurtinten: Phildar Impact 3,5.
De Wool-Eater Blanket wordt voor mijn dochter, zij wil dolgraag een extra deken op haar bed "voor het geval ik het koud krijg". Ze weet ook precies wat ze wil: een kleurige deken die van het midden naar de buitenkant van donker naar licht gaat, geen kleuren door elkaar en de langwerpige versie van het patroon: de Oblong Wool-Eater.
Nu, dat kan!
Ik had nog een week Wool-Eater CAL in te halen: de 1e 6 rondes. Voor deze week staan er 4 rondes gepland, dus in totaal 10 rondes haken aan de deken om weer "bij" te zijn.
Ik heb inmiddels 7 en een halve ronde gehaakt. Het begin gaat natuurlijk lekker snel, maar naarmate de rondes langer en groter worden, neemt het haken meer tijd in beslag, dat is logisch natuurlijk.
Elke ronde bestaat overigens uit 2 toeren haken, dus twee keer rond haken, dat maakt voor de CAL dan 1 ronde. Ik ben begonnen, zoals dochter vroeg, met zwart naar grijstinten, naar blauwtinten en ga ik naar groentinten. Het dekentje dat ik nu gehaakt heb, oogt nog donker, maar de komende rondes worden steeds lichter er vrolijker.
Woensdag is de volgende officiele update van de Wool-Eater Blanket 2012, dus wordt vervolgd.....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Alice,

O wat zal dat heel mooi worden met al die kleuren. Daar zal je dochter erg vrolijk van worden.
Het eerste stukje ziet er al geweldig uit.
gr bets

simoneannemone zei

Wat een mooie kleuren hebben jullie uitgekozen!

Ben heel benieuwd naar het vervolg.

Saskia

Yvonne zei

Jeetje wat een leuk patroon. Gelukkig dat je dochter precies weet wat ze wil hebben. Zij heeft mooie kleuren uitgezocht.
Succes ermee.

Groet Yvonne