woensdag 11 januari 2012

Ik doe mee aan de Wooleater CAL 2012

Ik heb inmiddels twee grotere haakprojecten gemaakt: een Granny Square deken die in de huiskamer over de amleuning van de bank ligt en een Ripple Stitch deken is al afgehaakt, maar moet nog afgewerkt worden. Waar ik die laatste ga neerleggen/gebruiken ben ik nog niet uit: of op de loungeset op de veranda of voor de schommelbank op de camping. De keuze maakt niet uit, de deken zal op beide plaatsen heerlijke warmte geven en gezellig staan.

Via via, je weet wel hoe dat gaat als je lekker aan het surfen bent op het www, kwam ik op de site van Sarah London terecht. Zij ontwerpt  haakpatronen die soms net even anders, maar heel leuk en verrassend, zijn.
Met 1 van haar populairste patronen: het Wool-Eater patroon, organiseert ze een Wool-Eater CAL, oftewel Wool-Eater Crochet-A-Long (haak maar mee).
Het patroon is zo genoemd omdat er nogal wat garen nodig is om een toer te haken, de CAL is dus perfect voor het ophaken van restjes wol (als je die al hebt natuurlijk).
De bedoeling is om elke week een aantal toeren aan je Wool-Eater project te haken, de resultaten van je inspanningen elke woensdag te bloggen en te linken aan het bericht van Sarah. De foto's van de resultaten kun je dan ook nog plaatsen op de bijbehorende Flickr groep.
Er zijn twee patronen gratis te downloaden:
- Crochet Wool Eater Pattern voor een rondgehaakte versie;
- Oblong Wool Eater Pattern voor een in strepen gehaakte versie.
Er is een schema gemaakt als voorbeeld, het is geen probleem om meer of minder toeren te haken of langer over de CAL te doen, de grootte van het project is immers afhankelijk wat je gaat maken.

Ok, ik ga dus meedoen...zie wel hoe ver ik dit jaar hiermee kom. Ik heb natuurlijk wol genoeg, maar niet voor deze uitdaging, dat wordt dus nog wol in leuke kleuren scoren...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt al twee hele mooie projecten gemaakt. En die Cal ziet er ook heel mooi uit, veel succes.

Anoniem zei

Heel leuk. Als ik iets handiger met het haken was deed ik mee maar nu??????????????Lijkt me teveel van het goede.
gr bets.