vrijdag 14 oktober 2011

Elke maand een kledingstuk: oktober deel 2

Soms heb je van die patronen waarvan je wel een hele stapel zou kunnen maken. Dat geldt voor mij voor het patroon van een overslagbloes uit een bijlage van de Knipmode uit maart 2007. Ik vind het een heerlijk model dat ik bij voorkeur maak van een rekbare katoen. Ik heb inmiddels een versie in wit, grijs en oranje en ik maakte afgelopen week een exemplaar in grijs/rood gestrepte uitvoering.
Het model heeft aan de bovenkant een overslag met overhemdkraag die tussen de belegdelen ingestikt wordt. De onderkant van het voorpand wordt aan de stofvouw gelegd en geknipt. Ik moet de bloes dus over m'n hoofd aantrekken. In het patroon wordt gewerkt met een rits in de linkerzijnaad, maar omdat ik een rekbare katoen gebruik is dat in dit geval niet nodig. Het model is ook prima van niet rekbare stof te maken, maar dan is het wel raadzaam een rits in de zijnaad te verwerken.
Het achterpand heeft twee figuurnaden en de middenachternaad ligt niet aan de stofvouw waardoor er ook uit de achternaad nog wat ruimte wordt gehaald voor taillering.
Een tweede kledingstuk voor de maand oktober!

2 opmerkingen:

Marian zei

Ik wou al zeggen van : wauw, jij bent snel, en dan nog met zo'n prachtige blouse...leuk model, maar het ia al half oktober...ik ga het deze keer niet redden denk ik, gewoon geen tijd.
Maar jou bloes is super leuk, en weer helemaal 'in', heb ik opgemerkt toen we vorige week zijn gaan winkelen...

Jos van KloskaCreAtief! zei

Oh, dit patroon zou ik ook meteen eruit pikken om te maken!! 2002 en nog steeds actueel zo met die overslag. Wat heb je een mooie kelurencombinatie uitgekozen zo.