donderdag 20 februari 2014

Cadeaudoosjes

De papierblokken van de Action met gedessineerd papier van 25 x 25 cm nodigen gewoon uit om er iets leuks mee te maken. 

Ik heb de bestanden van drie soorten cadeaudoosjes in de software van de Silhouette Cameo bewerkt om precies uit dit formaat papier te snijden. De ruimtes die ik over had heb ik gebruikt om labels in te plaatsen zodat deze ook gelijk uitgesneden weren.
De eerste was van een doosje met een soort ronde vorm naar boven toe met een klein handvatje. Ik heb als extra een venstertje in het doosje gemaakt.
Het staat zo gezellig als je de inhoud door het venster kunt zien en het is ook leuk om extra te versieren. Het was even een gepriegel om het doosje in elkaar te zetten en vast te plakken, maar het is goed gelukt.
Het tweede doosjes is een soort zakje met ingevouwen zijkanten om de bovenkant te kunnen sluiten met een klepje. Ook bij dit doosje maakte ik weer een kijkvenstertje en bij het snijden van de bestanden wat labels extra.
Uit de restanten van het papier, zuinig als ik ben... :-), pons ik allerlei vormpjes uit. Leuk om te gebruiken in snailmail of bij een kaartje. Kijk hier maar eens (klik) wat een leuk effect dat geeft!
Mijn "goede oude" Double-Do XL is ook weer van stal gehaald. Daarmee maakte ik de blaadjes en andere vormen waarmee ik de doosjes verder heb beplakt.
De bijpassende labels heb ik gestempeld met verschillende teksten en met een cadeaulint aan de doosjes vastgemaakt.
Veel van de dingen die ik nu laat zien, neem ik mee naar de Borduurbeurs in Sliedrecht op 5 april a.s, je kunt ze daar dan in het echt zien en bekijken.
De foto's van het derde cadeaudoosje komen in een volgende bericht, ik moet er nog even op uit voor de "vulling"...

6 opmerkingen:

Corina zei

Wat zijn die leuk geworden zeg, en dan ook nog al die restjes weer hergebruiken.
Ook de andere versieringen zijn weer heel erg leuk geworden.
Wat moet je daar dan weer een plezier in hebben gehad,om te maken.

corina

Anoniem zei

mooi gemaakt, toch eens proberen papier snijden op de silhouette

Monique van den Berg zei

Wat een gezellige doosjes en labels!

Corina zei

Ik heb je genomineerd voor de liebsteraward

Corina

Bets zei

Super mooi . Zo raken we al aardig thuis met de cameo.

crea Shars zei

Erg leuk zeg! Mag ik vragen welke dat tasje is? Heb al zitten zoeken in de software, maar kan hem niet vinden