woensdag 1 februari 2012

Wool-Eater Blanket 2012 week 3/4

Het haken aan de Wool-Eater Blanket voor de CAL 2012 die is gestart door Sarah London, blijft erg leuk om te doen. De opdracht voor deze week (3 of 4, ik ga maar synchroon lopen aan haar blogberichten) was het haken van 3 rondes oftewel 6 toeren.
Ik haakte deze week 7 toeren: de mosgroene, ecru en lichtgele ronde maken samen de 3 opgegeven rondes. De 7e toer kon ik niet laten om ook al aan te beginnen, een toertje van de zonnebloemgele kleur, die oogt zo heerlijk vrolijk!
Het lukt nog steeds om 2 toeren met 1 bol garen van 50 gram te haken, maar ik zie aan het eind van de tweede toer wel een steeds kleiner wolrestantje. De benaming van het patroon is dus heel treffend: het "vreet" werkelijk garen.
Maar dat maakt dat de deken wel heerlijk warm en stevig aanvoelt. Ik heb dochterlief beloofd de deken voor haar te maken en ze verheugd zich al op het eindresultaat.
De afmeting van de deken is nu ongeveer 54 cm x 72 cm.

De kleuren voor de volgende rondes liggen al klaar....

8 opmerkingen:

Corina zei

Het word een mooi geheel en inderdaad een zonnige kleur het geel. Succes verder.

groetjes Corina

Alyt Vlieg zei

De deken wordt heel erg mooi! Ik ben helemaal weg van je mooie kleuren. Het haakwerk lijkt erg dicht, dus ja, zeker een warme deken. Succes ermee en ik blijf het volgen.
Groetjes, Alyt

Anoniem zei

Wat een aparte steek.

Zou ook leuk uitzien bij een poncho of zo!!

Groetjes Thea ♥

Emma zei

Hallo Blogger,
Je hebt zojuist een Liebster blog award gekregen.
http//emmaput.blogspot.com



groetjes Emma

Trish zei

Love the colors! and I love the title of your blog!

Trish - My Wool-Eater Blanket

Gillian zei

Oh this is going to be stunning!!!
lovely colour selection :)

Lindevrouwsweb zei

Jouw wool eater blanket wordt prachtig! Heb je de mijne ook al gezien? groetjes Joke

fauvenana zei

Hoi Alice, ben ook aangestoken met het haakvirus, het idee was om mijn oude restjes te gebruiken, maar maak nu een plaid voor onze jongste dochter in de kleuren van de quilt die ik voor haar aan het maken ben. Groetjes Yvonne Willemse