dinsdag 18 januari 2011

Velvet Birds

Afgelopen weekend heb ik de laatste hand gelegd aan het t-shirt waar ik mee bezig was op de laatste borduurclub. Ik moest nog wat draadjes verwijderen aan de achterkant en de kadersteken weggehaald.
Aan het borduursel zelf moest ik ook nog wat doen: de satijnsteken doorsnijden om het velvet/fluweel effect te creeren. Met een speciaal daarvoor bestemd mesje heb ik dat voorzichtig gedaan en het effect is leuk geworden. Alleen bij het zwarte garen is het niet zo goed te zien, vanaf grijstinten en lichter is het effect beter zichtbaar.
Patroon: Velvet Birds van Hatched in Africa
Afmeting: 137,6 mm x 137,8 (10% vergroot in Embird t.o.v. originele patroon)
Aantal steken: 30298 steken
Gebruikt garen: Aurifill Brillo kleurnummers 808 en 806, Janome borduurgaren kleurnummer 252 , Angel King  Strong silver 110, Robinson Anton Twister Tweed kleurnummer Zebra 79000
Om het patroon een andere uitstraling te geven, heb ik gekozen voor garens in grijs, zwart en gemeleerd garen. Het effect vind ik verrassend leuk.
De vleugels van de vogeltjes zijn geappliceerd, daarvoor gebruikte ik rekbare glimmend zilverkleurig kunstleer.
Langs de rand van de hals heb ik met het Aurifill Brillo garen een laddersteek met de naaimachine gemaakt.

Afgelopen zondag zijn we uitgewaaid op het strand van Hoek van Holland en is de vlieger voor het eerst uitgetest. Met het mooie weer en prima wind lukte dat in 1 keer prima.

5 opmerkingen:

simoneannemone zei

Wat maak je toch mooie dingen met de borduurmachine.
Dit shirt is ook weer erg mooi geworden. Leuke techniek!

Saskia

fotomarieke zei

Wat een mooi apart borduursel met het fluweeleffect. Maar ik vind de afwerling langs het randje ook heel mooi gedaan
QUickie(Marieke)

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat prachtig zeg!!

Nellie zei

Oei, ik dacht al dat je met de hand aan het borduren was geweest, maar nu lees ik toch dat de machine je een handje geholpen heeft...
Niettemin: het is prachtig!

poetsie zei

Prachtig, ik ben toch zo benieuwd naar jullie demonstratie tijdens de lingeriedag.