zondag 23 januari 2011

Queen Anne sjaal

Van mijn Secret Santa Liesbet kreeg ik twee bolletjes wol in parel- en anthracietgrijs. Het was 2 keer 50 gram Online Linie 110, Timona garen, 60% merinowool/50% polyacryl.
Maar wat maak je nu van twee bolletjes wol van 50 gram? Tot ik me bedacht dat ik het patroon van de Queen Anne scarf had uitgeprint om ooit nog eens te maken en dit het perfecte tussendoor werkje was om van de bolletjes te maken.
De nederlandse beschrijving van de gehaakte Queen Anne sjaal is hier te vinden. Op deze site vind je allerlei foto's van de Queen Anne sjaal in allerlei uitvoeringen en kleuren.

Het nieuwe boek van Amy Butler "Style Stitches" heb ik gisteren ontvangen. Ik kocht het bij Dorien van de Quiltboutique, de bestelling was de volgende dag al binnen. Wat een prachtig boek met heel veel mooie tassen en tasjes.Schitterende foto's van alle projecten en duidelijke beschrijvingen. Ik ga zeker met een aantal van de tassen meedoen voor de Amy Butler Style Stitches Sew Along.

Vanmiddag zijn we naar de vlooienmarkt in de Veemarkthallen in Utrecht geweest, 600 kramen met gebruikte spulletjes. Er was veel emaille, aardewerk en snuisterijen, maar de verkopers wisten prima de prijzen te maken.

1 opmerking:

Marian zei

Tjee, wat was het druk in die veemarkthallen... jammer he, dat ze tegenwoordig zo van de prijs weten..

Je sjaal is echt mooi, leuk die gehaakte figuurtjes tot een sjaal.
Het Amy Butlerboek heb ik ook besteld, we worden binnenkort weer bedolven onder de tassen denk ik...