dinsdag 6 oktober 2009

Isa showt lingerieset

Vanmiddag bracht de postbode dit pakket. Zag er zo in de blauwe vuilniszak wel een beetje merkwaardig uit, dat moet ik toegeven.

Ik was al een tijdje op zoek naar een torso of plastic showmodel om de lingeriesetjes op te kunnen fotograferen en laten zien. Op marktplaats zag ik dus een exemplaar voor een zeer redelijke prijs.
Bij het schoonmaken van de torso zag ik dit:

Isa dus!

Helaas: het is niet helemaal mijn maat, ik heb meer rondingen op strategische plaatsen zal ik maar zeggen.
Maar ik vind het wel goed zo, ik ben niet zo van zelf showen op foto's, de rondingen moeten erbij gedacht worden..:-)

Ik heb dus even gewacht met het laten zien van het complete lingeriesetje tot Isa er was.
En bovendien had ik bij het afwerken van de laatste naadjes enige tegenslag: bij de tweede naad van het beugelband luste de draad en bij de andere cup naaide ik een piepklein gaatje in de tricot....balen....

De naad heb ik uiteraard uitgehaald en opnieuw genaaid. Het gaatje heb ik nauwelijks zichtbaar gerepareerd met speciaal plakspul voor reparatie van gaatjes.

Het mintgroen is geen lycra, maar katoen. Op het kant zitten ingeweven mintgroene stippeltjes.
In eerste instantie had ik mintgroen garen gebruikt voor de afwerking van het setje, maar bij nader inzien vond ik het mooier om toch het roze garen te gebruiken, dat accentueerde meer de aparte combinatie van kleuren.
Het is een set van bh met 3 slips geworden. De 3e slip heb ik niet gefotografeerd, het is de a-symetrische variant, maar dan het kant van links naar rechts.
De garnering zijn hotfix steentjes in dezelfde roze tint als het kant, weer eens iets anders dan de strikjes.
Uit een halve meter tricot, normale breedte van 140 cm, haal ik de bh en de 3 slips. Het is wat passen en meten, maar het lukt wel. Bij een standaardpakket vraag ik dan wel 3 meter extra picotelastiek, anders lukt het niet.

Op het lingerieforum is het thema voor het 4e kwartaal "Herfst" geworden. Zij heeft twee prachtige moodboards gemaakt, de moeite waard om te bekijken en inspiratie op te doen.

3 opmerkingen:

Tina zei

Gefeliciteerd met jou aankoop van Isa! Jou setje het 'n pragtige kleurkombinatie. Tip: miskien 'n ou BH vir Isa aantrek en opstop met polyester-filling om haar mee kurwes te gee? Dan 'n ou hemdje of t-shirt bo-oor.

Handige Handjes zei

Mooi setje....en Isa showt het prachtig hoor! Ik heb daar Charlotte voor, en die is ook een stuk slanker dan ik...maar dat mag de pret niet drukken....

Anoniem zei

hoi heet Mannie BLom van achternaam?groetjes evelien