maandag 26 oktober 2009

Herftvakantie

Het zit er weer op, de herfstvakantie. Afgelopen week heb ik samen met dochterlief een heerlijke week genoten van de herfstvakantie. Op de camping, met prachtig weer, leuke bezigheden en soms gewoon even niets....heerlijk....
De start van het voortgezet onderwijs voor dochterlief was haar niet in de kouwe kleren gaan zitten, ze was gewoon toe aan een weekje huiswerkvrij, geen school en even niets moeten. Daar heb ik me vol overgave bij aangesloten.

Toch was de week nog gevuld met allerlei leuke bezigheden.
Maandag hebben we in de kantine op de camping een workshop gevolgd van Coen ten Heggeler.
Groendecoraties, maar dan net even anders en verrassend, duidelijke instructies met humor gegeven. Jammer dat hij alleen cursussen geeft in de Gelderland en Overijssel, was het dichterbij huis, dan had ik zeker vaker de workshops gevolgd. Neem een kijkje op zijn website voor impressies van werkstukken en locaties waar hij komt.
Wij maakten een "fruittaart" van groene materialen:
twee van de groene paprikaatjes zijn in mijn stuk knaloranje geworden, ga nog even op zoek naar andere groene exemplaren.

Dinsdag hebben we gebruikt om de garderobe van dochterlief aan te vullen, heel Apeldoorn afgelopen voor o.a. schoenen, uiteindelijk zonder weer teruggekomen. Hoeveel sportschoenen ik wel niet gezien heb, ik werd er helemaal flauw van. De enige die een beetje in de smaak vielen waren de exemplaren van rond de 130 euro. Dat vond ik iets te gortig voor schoenen die met een paar maanden weer aan vervanging toe zijn. Wel een tas met H&M kleren die wel goedgekeurd waren..

Woensdag was opa/vader jarig en hebben we 's avonds in de kantine een soort hoedje gemaakt van fietsband en pailletten.

Al enige jaren vraagt dochterlief om naar Legoworld in Zwolle te gaan. De kaarten waren elke keer uitverkocht als ik er aan dacht, maar dit jaar was ik er vroeg bij. Kaarten besteld, betaald en gelijk uitgeprint, heel erg makkelijk. Dus donderdag op naar de IJsselhallen in Zwolle.
Bij aankomst stonden er dikke rijen voor de parkeerplaats, kassa en in de hallen was het druk en dat is zacht uitgedrukt.
Dochterlief vond het geweldig en heeft een hele leuke dag gehad, met een tas vol nieuwe lego aanwinsten naar huis aan het eind van de dag.
Een impressie van de dag kun je hier lezen, met mooie foto's van de legobouwwerken.
Hier is een filmpje te zien, volgens mij gemaakt aan het eind van de dag......
Ben je wel eens op vrijdagmiddag bij de McDonalds geweest tussen ongeveer 5 en 6 uur 's avonds terwijl er 2 kinderfeestjes werden gehouden??
Ok, maar dan de hele dag door...
Ik heb genoten van het plezier van dochterlief, maar was bekaf aan het eind van de dag.

De laatste dagen hebben we de camping en omstreken afgestruind voor herfstdingen, een mand vol tamme kastanjes, lampionnetjes en hortensia's mee naar huis genomen. Het campingseizoen is afgelopen, de caravan hebben we winterklaar achtergelaten voor het volgende jaar.
Tussendoor heb ik twee lingeriesetjes gemaakt, ze passen in het herfstthema van het forum, daarover morgen meer met foto's.

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi Alice,wij zijn alleen de maandag op de camping geweeest ,ik moest de rest van de week werken en thuis lagen voor Harry nog allerlei klussen als restant van onze verbouwing.afgelopen zondag hebben we nog wel het herfstuurtje gedaan de kantine zat halfvol.weer de laatste nieuwtjes gehoord.en de koelkast was klaar met ontdooien dus die nog even droog gemaakt en vervolgens de deur op slot.see you in januari op de nieuwjaarsborrel? groeten evelien