zondag 19 januari 2014

Workshop Silhouette Cameo

Gisteren heb ik samen met Bets en Paula een Cameo workshop gevolgd bij Scrap4fun. Het was een basisworkshop, 's ochtends hebben we met elkaar de software Silhouette Studio doorlopen en hebben wat technieken uitgeprobeerd. 's Middags hebben we het geleerde in de praktijk gebracht en werd er een "spaarpak" gesneden en opgepimpt met allerlei uitgesneden mallen.
De basis was een patroon van een melkpak, dat hebben we uit dessinpapier gesneden. Daarvoor mochten we drie vellen dessinpapier in de winkel van Vera, Scrap4fun, uitzoeken en gebruiken.
Ik koos voor een vel met een soort munten in ecru met allerlei kleurtjes en twee andere bijpassende dessinvellen.
Het werd een spaarpak door bij het snijden van het pak een gleuf te maken in een van de bovenflappen. De bijpassende tekst is ook met de Cameo gesneden en zelf in de software gemaakt.
Er was nog genoeg papier over om nog een melkpakje te snijden, dat heb ik thuis gedaan. Met het geleerde in de software heb ik twee venstertjes in dit pakje gesneden, die heb ik vervolgens met doorzichtig plastic met dubbelzijdig tape weer dichtgemaakt. Als ik er dan iets in doe, bijvoorbeeld chocolade, koekjes, snoepjes of iets anders, door het venstertje zien zitten. Ik vond het een heel leuk effect geven.
Met labels, tags, roosjes en gesneden takjes heb ik de pakjes verder versiert. Blaadjes maakte ik met de goedeoude DoubleDo XL. Daarvoor gebruikte ik de combinatie van augurk en pesto, vreemd? Nee, niet als het kleurenstaaltjes van de bouwmarkt zijn, heel handig om te gebruiken voor deze malletjes (staan op 1 van bovenste foto's). De tags en labels bestempel ik pas als ik weet voor welke gelegeheid ik ze ga gebruiken, vind ik net zo handig.
Als laatste een foto van de projecten die in de winkel Scrap4fun stonden die met de Silhouette Cameo waren gesneden, prachtig!
Het wordt nog wel wat met die snijplotter, ik krijg er steeds meer van onder de knie...

3 opmerkingen:

Bets zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bets zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bets zei

Hoi Alice,
Sorry ging niet goed.

Wat is je melkpak/spaarpot leuk geworden zeg. Ik ga het er zo ook opzetten. Vond het heel leuk zaterdag en zeker voor herhaling vatbaar .gr bets.