donderdag 2 januari 2014

CAL 2014 ~ strependeken voorbereidingen

Ja, ik ga meedoen aan de CAL 2014 die wordt georganiseerd door Tertia en Jolanda. Het met elkaar te haken project is een strependeken, waarvoor elke week een patroontje voor een streep wordt gepubliceerd. Het kiezen van de kleuren heeft me even beziggehouden, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een combinatie van verschillende blauw- en ecrutinten met als accentkleur okergeel.
Het oorspronkelijke patroon is ontworpen voor het Stylecraft Special DK garen, maar omdat die geen mooie okergele kleur naar mijn zin had, heb ik als alternatief gekozen voor Katia Planet. Dit is ook een 100% acrylgaren, maar is iets dikker, het wordt op pennen 4,5 - 5 mm verwerkt. Dan kan ik wat minder steken opzetten of gewoon het zelfde aantal als in het orginele patroon. De deken wordt dan iets groter dan het origineel. Daar kan ik nog even over nadenken, het bestelde garen is nog onderweg en de CAL begint morgen pas... :-)

4 opmerkingen:

Gondalien zei

Een mooie kleurcombinatie heb je uit gekozen. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Mirjam zei

Mooie kleurencombinatie! Veel plezier! Ik kan je vertellen dat het patroon erg leuk is om te maken! Groetjes Mirjam

Tialda zei

Ik ga ook meedoen! Heb net mijn eerste colsjaal af, en hoop op deze manier diverse steken onder de knie te krijgen!

Jos van KloskaCreAtief! zei

Mooie kleurencombi!