woensdag 8 januari 2014

Strependeken ~ CAL 2014 ~ week 1

Het haken van de strependeken is van start. Afgelopen vrijdag stond deel 1 van het vertaalde patroon online bij Jolanda en Tertia. Het originele engelse patroon van de "As-we-go-stripey-blanket" kun je hier (klik) vinden.
Het bestelde garen (Katia Planet) was vrijdag in huis, maar de benodigde haaknaalden no. 5 en 6 ontbraken....hoe bestaat het.. :-) Die moest ik nog even aanschaffen voordat ik kon beginnen.
Per week worden maar een paar toeren gehaakt, dit houdt het lekker overzichtelijk en als je wat achterraakt ben je op deze manier ook zo weer bij.
Week 1 bestond uit de opzettoer in lossen, daarna 1 toer halve stokjes en 1 toer stokjes.  Ik maakte de ketting 240 steken lang, iets meer dan in het patroon vermeld staat. De breedte van de deken wordt nu ongeveer 185 cm, lekker om met meerdere personen onder te kunnen kruipen. Nu zal ik waarschijnlijk wat garen te weinig hebben, maar dat kan zo bijbesteld worden.

4 opmerkingen:

Gondalien zei

Ook ik hebt mooie kleuren uitgekozen. Ik heb besloten om ook mee te gaan doen, lijkt me erg leuk om al die verschillende dekens voorbij te zien komen.

Gondalien zei

Zie nu dat mijn ipad weer zelf iets verzonnen heeft. Ik bedoel dat jij mooie kleuren hebt gekozen, ik moet nog kiezen.

Neeltje zei

Mooie kleuren heb je. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Neeltje

Jos van KloskaCreAtief! zei

zo leuk om al die verschillende kleurencombinaties te zien!