vrijdag 24 januari 2014

Riviera Maison plaid

Ik ben een fan van de spulletjes van Riviera Maison en Riverdale, de stijl vind ik erg mooi. Dus toen ik een borduurpatroon van Riviera Maison vond, kon ik het natuurlijk niet laten om daarmee iets toepasselijks te maken.
Het werd een grote applicatie die ik op een plaid van Ikea bevestigde.
De stof is dezelfde stof die ik gebruik voor de kussens op de bank, een stevige rekbare stretchkatoen.
Daarop heb ik het borduurpatroon in het midden geplaatst, ik gebruikte de grootste ring van mijn machine (20x20 cm). Vervolgens moest ik bedenken hoe ik de stof op de plaid wilde bevestigen. Daarvoor heb ik eerst de stof exact vierkant gesneden en daarna heb ik banen op de achterkant van de stof gemaakt met Vliesofix band.
Vliesofix is twee zijdig plakbaar en wordt veel gebruikt voor applicaties en andere knutseltoepassingen. Hier (klik) heb je een filmpje hoe je het verwerkt.
Na het verwijderen van de papierlaag van de vliesofix randen heb ik de vierkante lap stof op de plaid gestreken.
Voor de afwerking van de rand heb ik gekozen voor een lichtzilver bandje dat ik rondom stikje. De overlappende randjes zijn weggewerkt met een paar hotfixsteentjes en de puntje op de i van de Riviera Maison tekst zijn ook gepimpt met een hotfix steentje.
De onderrand van de plaid is standaard met gaatjes afgewerkt, daar kun je al naar gelang je smaak een bandje of lintje doorrijgen. Ik vind het niet zo mooi als het bandje los in deze rand zit, het bandje gaat dan alle kanten op en lubbert los, dan ben je elke keer bezig om het recht te trekken.
Ook daar heb ik vliesofix randjes onder gestreken en vervolgens op de plaid vast gestreken, een priegelklusje, maar zo blijft het bandje wel op zijn plaats zitten.

5 opmerkingen:

Els zei

Je hebt een mooie deken gemaakt!

Corina zei

Dat is erg mooi geworden.
Vind de details ook echt de puntjes op de i. Ik gebruik ook vliesofix maar dan weer anders leuk om te zien dat het best wel veelzijdig is.
Fijn weekend.

Corina

Bets zei

Hij is super mooi geworden. En ook deze heb ik al mogen bewonderen dus ik kan het weten. gr bets

Miranda zei

Dat ziet er ontzettend leuk uit. Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar borduurpatronen van Riviera maison. Kunt u me misschien aan een adres/website helpen/ alvast bedankt!

Anoniem zei

Ik zoek het huisje van rm om te plotterenm ik kan alleen geen vector vinden of een resolutie van minimaal 300dpi. Kun jij me helpen