dinsdag 28 januari 2014

Parfumflesje ~ No. 5 van Chanel

Chanel no. 5 is mijn favoriete parfum, hier (klik) schreef ik daar al over. Borduren is een een andere liefhebberij van me en nu heb ik beide weten te combineren. In een oudere uitgave van een borduurblad kwam ik een vijftal teltekeningen tegen van parfumflesjes. Het zijn patronen om met de hand te borduren in kruissteek. Met de hand borduren doe ik niet meer, maar met de machine des te vaker. Nu ben ik begonnen met de voorbereidingen voor de Borduurbeurs op 5 april in Sliedrecht. Daar sta ik dit jaar weer met Bets samen om allerlei dingen te laten zien die we gemaakt hebben, vragen te beantwoorden en  uitleg te geven.
Natuurlijk is het dan leuk om iets nieuws te kunnen laten zien, ik maak daarvoor meestal een paar nieuwe patroontjes in kruissteek. Digitaliseren is niet zo mijn ding, maar de kruissteekpatroontjes vind ik zo nu en dan wel leuk om te doen en om te laten zien dat het resultaat verrassend mooi kan worden. 

Als eerste heb ik, uiteraard, het Chanel no. 5 parfumflesje omgezet naar een kruissteekpatroontje. Voor het patroontje werk je uiteindelijk met 7 kleuren, grijzen en gelen. Ik heb het patroontje als proef uitgeborduurd en daarin heb ik geen gekke dingen gevonden. Nu moet ik alleen nog de beschrijving erbij maken en gaat deze onderdeel uitmaken van een serie van 5 flesjes. De complete set van de flesjes of de afzonderlijke patroontjes kun je dan op de borduurbeurs in Sliedrecht bekijken.
Tot dan zal ik elke keer het uitgewerkte patroontje met uitgeborduurd voorbeeld hier laten zien. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om naar Sliedrecht te komen, geen probleem...als alle patroontjes compleet zijn omgezet naar machine borduurpatroontjes maak ik daarover nog een bericht en kun je ze eventueel ook via mail bestellen.


4 opmerkingen:

Bets zei

Super mooi dat beloofd wat. Ik ben heel benieuwd naar de anderen. gr bets

Corina zei

Dat is mooi geworden, wat een werk zal dat zijn.
Ben heel benieuwd naar de andere.
Ik heb geen borduurmachine maar als ik dit zo zie dan word het toch wel erg verleidelijk om er voor te gaan kijken.
Veel plezier en succes met het maken van de borduurpatronen.

Corina

Jolanda van der Velden zei

Hartstikke leuk! ben benieuwd naar de andere flesjes, deze bestel ik in ieder geval voor een Chanel liefhebster!

Marian zei

OOOhh das mooi zeg...ik borduur nog wel met de hand :( schiet niet op nee, maar ik haal toch maar geen borduurmachine hier naar binnen, dat gaat niet goed komen anders...nog een verslaving)