zondag 17 juli 2011

Victorie sokken

Na de roze/grijze sokken heb ik gelijk weer een nieuw paar op de pennen gezet. Ik had nog een bol Scheepjeswol Invicta liggen in regenboogkleuren en uit het  boekje Sokken brei je zo het patroon Victorie gekozen.
Dit patroon staat in veel oude breiboeken en kan heel goed voor sokken toegepast worden.
Het patroontje is vrij eenvoudig en geeft een bijzonder leuk effect. Ook het verlopen van de kleuren maakt dat het een opvallend kleurig paar sokken is geworden.
Ik heb een versterkte hiel gebreid en een bandteen.
Patroon: Victorie uit Sokken brei je zo
Garen: Scheepjeswol Invicta Coulour, 100 gram - 420 meter
Kleurnummer: 958 Cruise
Samenstelling: 75% superwash wol / 25% polyamide
Naald 2.25 - 3.25 mm
Machinewasbaar op 40 graden
1 bol is genoeg voor sokken tot maat 44

3 opmerkingen:

simoneannemone zei

Wat een mooie regenboogkleuren heeft deze wol.
Het patroontje kan eenvoudig zijn (al vind ik het er ingewikkeld uitzien) maar het effect is wel heel mooi.

Weer een paar warme sokken erbij!

truus van klaveren zei

Dat zijn pas prachtige sokken zeg.
Ben er weg van. Complimenten!
Groeten,Truus

Anoniem zei

Ik kom niet helemaal uit dat patroon. Ik hou steeds te weinig steken over. Hoe kun je nou over 1 steek een rechts-of linksvallende mindering doen? Kan iemand het patroon beter uitleggen? Ik heb het sokken brei je zo boekje erbij.