vrijdag 1 juli 2011

Handdoeken Blond Amsterdam

Dochterlief had van oma twee handdoeken gehad uit een kerstpakket: een grijs met ecru gestreepte en een effen grijze. Ze had bedacht dat ze daar graag haar naam op geborduurd wilde hebben en dat was er nog niet eerder van gekomen.
Alleen een naam is ook maar alleen een naam, dus heb ik twee borduurtjes erbij gezocht die passen bij een kritische puberdochter. Vooraf heb ik niet gevraagd wat ze van de borduurpatronen vond, de keuze was een gok mijnerzijds. Maar gelukkig vond ze de borduurtjes, die gebaseerd waren op de plaatjes van Blond Amsterdam, heel erg leuk geworden. De handdoeken zijn gelijk in gebruik genomen.
Het borduren van handdoeken is vrij eenvoudig:

Dochterlief maakte zelf nog een shirtje met hotfixsteentjes: de naam van haar favoriete tienerster:

4 opmerkingen:

Anoniem zei

De borduurtjes zijn geweldig, heb je ze zelf gedigitaliseerd?

poetsie zei

Wat leuk die borduurtjes!

simoneannemone zei

Herkenbaar een kritische puberdochter :-).

Borduurtjes zijn erg leuk geworden! Zo heeft ze weer een mooie originele handdoek.

En als Justin Bieber fan heeft ze nu ook een heel mooi t-shirt. Leuk dat ze zelf ook al creatief bezig is.

Alice zei

Hoi Mai, ik kan een beetje digitaliseren, maar heb geen ambities om me daarin te verdiepen. Er zijn zoveel borduurpatroontjes beschikbaar, daar kan ik goed uit kiezen. De patroontjes van Blond Amsterdam zijn door iemand anders gedigitaliseerd, zij maakt prachtige patronen en deelt ze zo af en toe op de yahoogroep: Steekje voor Steekje.
Gr. Alice