zondag 24 juli 2011

Kantje Boord en uitdagingen

Afgelopen dinsdag ben ik met een vriendin naar Kantje Boord geweest. Het was weer een heerlijk gezellig dagje uit, voor hobbyisten en zeker voor lingeriemaaksters een "snoepwinkeltje" met heel veel materialen.
Door een ongeluk op de heenweg hadden we behoorlijk wat vertraging en dus lukte het met gemak om de winkeltijd tot bijna sluitingstijd vol te maken.
Beiden gingen we met een tas vol heerlijkheden naar huis.
Dit was mijn "buit", het zijn vanaf linksboven met de klok mee:
  • licht groen met blauw kantje met bijpassend schulp picotelastiek, naar een voorbeeld dat in de winkel stond, was gecombineerd met rekbaar tule in wit;
  • pakket zwarte lycra met zilvergrijs/geel kant, ik heb de zwarte fournituren die erbij hoorden vervangen door bijpassend geel picotelastiek, schouderband en strikjes;
  • zwart streepjes lycra en zwart/fuchsia/creme lycra voor bikini met omslagdoek;
  • 3 paar voorgevormde cups;
  • oudroze lycra met roze/zwart/creme rekbaar kant, hierbij gebruik ik zwarte fournituren uit het zwart/gele pakket;
  • aquablauw lycra met kant in bruin/aqua/bordeau tinten, de fournituren zocht ik erbij in de bruine tint van de tule van het kant;
  • pakket zalm lycra met zalm/zwarte kant;
  • flubberlycra in zwart/huid/wit om badkleding te voeren met bijpassend "jongetjeselastiek" voor het maken van badkleding;
  • verschillende versieringen voor lingerie en badkleding (ben ik vergeten op de foto te zetten, die foto komt later).
De aankopen verplichten me natuurlijk om de komende tijd de gemaakte setjes te laten zien. Bovendien was ik twee weken geleden bij de Stoffenkraam in Capelle langsgeweest en daar hebben ze zulke mooie tricots, die lagen me zo uitnodigend toe te lachen....kon ze niet laten liggen.
De uitdaging die Simoneannemone op haar blog recent startte, komt dus als geroepen: Elke maand een kledingstuk.
Jos (Creabh) had recent op haar blog een berichtje over het aantal uitdagingen en projecten waar zij aan mee doet en de inspiratie die ze daardoor heeft en ideeen die in haar hoofd borrelen. Het zou een berichtje van mij geweest kunnen zijn...een aantal van de uitdagingen doe ik ook aan mee, heerlijk! Alleen al het bekijken en lezen van de ideetjes en gemaakte dingen is al leuk:

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een boel mooie spullen kocht je!Je kunt voorlopig vooruit hoor!
Je loopt idd over van ideeën!!

Ik doe ook mee met de uitdaging van Simone Annemone.

Lijkt me heel erg leuk!

Dat het regent is geen probleem, eerder een pluspunt,toch??

Groetjes Thea♥

Marian zei

Bofkont...dat je naar KB kon.
Je hebt ontzettend leuke materialen bijeen gezocht.
Wat hebben we het toch druk hé met naaien lingerien en tuinieren :)

Tialda zei

Lekker weer ff shoppen bij kantje boord!
Zie er een "bekend" kantje bij zitten, de strikjes ;-. Benieuwd wat jij er van maakt!

simoneannemone zei

Wat een leuke spulletjes heb je weer gekocht bij Kantje Boord.

Je begrijpt wel dat ik nu heel geduldig zit te wachten op je eerste setje!

Saskia

poetsie zei

heerlijk verleidelijk zo'n snoepwinkel.
Heb inmiddels al zoveel verzameld, dat ik zelf een winkel kan starten, is dat bij jou ook?
Ik vind de kantjes met die vogels zo leuk.

Jos van KloskaCreAtief! zei

Oh, wat heerlijk he, weer even naar de snoepwinkel in Amsterdam en wat heb je een mooie kantjes gekocht!! Jij borrelt inderdaad ook van allerlei ideeen en ik heb al menig leuke activiteit van je blog gehaald. Zo blijven we elkaar lekker houden, niet? Ben benieuwd naar je nieuwe creaties!

Anoniem zei

Hoi Alice,

Heerlijk he ik kan er ook zo van genieten.Had ook even alles op de tafel laten liggen.
Nu mee aan de slag want ja we moeten wel wat laten zien nu op de volgende lingeriedag hihihi gr Bets

Info Beasiswa zei

het bekijken en lezen van de ideetjes en gemaakte dingen is al leuk: