zondag 14 juni 2009

Drukke week

Afgelopen week was behoorlijk druk. Door DD en DH werd de avondvierdaagse gelopen, 10 kilometer. Afgelopen vrijdagavond was de intocht, ze hebben beiden de 4 dagen gelopen en DD kwam thuis met ladingen snoep en een medaille. Ze heeft nu voor de 4e keer de avondvierdaagse gelopen en met heel veel plezier.
Omdat het elke avond om half zeven starten was, naast de normale werkdagen, was het soms wel even stressen om op tijd te zijn en ook nog gegeten te hebben vooraf.

Mijn twee vrije dagen waren gevuld met solliciatiegesprekken voor de MR op school. Afgelopen donderdag avond had ik mijn laatste MR vergadering. Dochter gaat van school af naar het voortgezet onderwijs en na ruim 7 jaar is het ook genoeg geweest. Ik werd blij verrast met een envelop met vvv-bonnen en een plantenbakje, erg leuk. De sollicitatiecommissie is het laatste dat ik nog in verband met de MR doe en dat nam deze week dus ook de nodige tijd in beslag.
Oh ja, en dan natuurlijk ook gewoon nog werken...(3 dagen)
Juist met een drukke week is het extra ontspannend om tussendoor tijd te vinden voor de hobby, al is het maar een klein half uurtje.

In die kleine half uurtjes heb ik een blouse zo goed als afgemaakt:
De blauwe lijntjes zijn van het markeren van de blangrijke punten: figuurnaden en knoopsgaten. Die gaan er in de was gewoon uit. De blouse heeft een kraag met staander en een v-hals. De stof is wit met een zwart/zilvergrijs streepje en is goed rekbaar. Hij draagt geweldig lekker. Alleen nog de knoopjes erop naaien, die moet ik nog kopen a.s. woensdag op de markt.
Verder een vorig jaar gebreid vestje afgemaakt. Ik had al een rits gekocht en was van plan de voorrand af te werken met keperband om de rits mooi in te kunnen zetten. Dat wilde maar niet lukken zoals ik het in mijn hoofd had. De gebreide panden belandden dus onafgemaakt in de breimand. Deze week heb ik ze er uitgehaald om toch af te maken. Uiteindelijk heb ik de rits er nu met de hand op de rand ingezet, net zo mooi. De voorrand en mouwgaten afgehaakt met een picotrandje, ik ben tevreden met het uiteindelijke resultaat.
De laatste foto is van een mandje met theezakjes en bijbehorende doeboekjes. Het staat al jaren onaangeroerd in de kast. Ik doe er niets meer mee, wellicht jij wel? Laat even een berichtje achter als je er belangstelling voor hebt.

1 opmerking:

Tina zei

Pragtige blouse Alice! Is die stof katoen met lycra?