dinsdag 9 juni 2009

Af, bijna af en mee bezig

Vaak ben ik met meerdere dingen bezig. Dan bedoel ik niet alleen naaien, maar ook borduren, breien of andere leuke dingen die ik heb gezien.
Vandaag laat ik zien waar ik op naaigebied mee bezig ben.
Vanmiddag heb ik een bloes afgemaakt die al vanaf vorig jaar op de paspop hing. Er moest alleen nog een zoompje in gemaakt worden en het beleg van de kraag vastgemaakt. Ik vind het altijd zo lastig als deze met het dragen naar buiten wappert. Dit zijn de foto's van het "affe"project:
Ik vond de kleuren wat flets, maar met een feller roze shirt eronder en een witte of juist donkere broek, viel het uiteindelijk weer heel erg mee. Dus blij mee, laat het mooi weer maar weer komen!

Met deze bloes ben ik nog bezig. Alleen de mouwen moeten nog iets nauwer worden afgelockt, ik vind ze zo iets te wijd voor 3/4 mouwen en daarna nog omzomen. En als laatste moet ook de onderkant nog omgezoomd worden. De stof is van een rekbare katoenen poplin, de witte strepen zijn in relief in de stof geweven.
Verder heb ik een aantal shirts en blouses afgelopen week op de camping uitgetekend en geknipt. Een aantal daarvan zijn inmiddels al afgelockt en voorzien van de eventueel benodigde versteviging of vlieseline. Ik vind het fijn om alles eerst af te locken, zodat ik daarna in 1 keer een blouse, shirt of ander kledingstuk in elkaar kan zetten.
Foto links: vier geknipte blouses (met korte of lange mouwen), sommige al afgelockt andere nog niet.
Foto rechts: de groene met paars en zwart met roze: tricot shirts met korte mouw, reeds geknipt, daarboven nog 3 geknipte en gelockte blouses, wel zomermodellen.

In de volgende berichten zal ik meer laten zien van andere dingen waarmee ik nog bezig ben.

Afgelopen zondag zijn we naar Scheveningen geweest, lekker uitgewaaid op het strand. Voor een strandtent was een zandkunstwerk gemaakt, we hebben vol bewondering staan kijken naar de details die in erin gemaakt waren, prachtig. Stond uiteraard wel een hek omheen om vandalen tegen te houden.
Voor de bloggers onder ons: hoe krijg ik tekst naast een afbeelding? Dat wil me niet lukken, of gaat het gewoon helemaal niet?
Ik kreeg wat vragen of het mogelijk is een berichtje achter te laten. Ja, dat kan. Onder elk bericht staat, heel erg klein, een tekstballonnetje. Als je daar op klikt kun je een reactie voor me achterlaten als je dat wilt.

4 opmerkingen:

Tina zei

Alice, daar is verskillende metodes om foto's te plaas in Blogger: upload van jou computer, link van web-album, blog vanaf Picasa. As jy die knop in Blogger gebruik om 'n foto te upload van jou computer, plaas Blogger dit sodat jy dit kan skuif deur daarop te klik. Jy sal waarskynlik eers jou blog wyer moet maak as jy wil teks langs jou foto's plaas. Probeer 'n google search vir instruksies.

Hildje zei

Alice wat een bezige bij ben jij, wanneer ga je dat allemaal dragen?
Tina; leuk dat zuidafrikaans, heel goed verstaanbaar trouwens.

Anoniem zei

Hoi Alice het ziet er weer leuk uit
Ineke de Kok

Anoniem zei

Hoi Alice,

Je bent weer erg druk geweest en je zal ook de komende tijd nog druk zijn om alles af te maken.
Ben zeer benieuwd naar de resultaten.
gr bets.