zaterdag 20 juni 2009

Biscornu's

Het borduren was er na de laatste borduurclub even bij ingeschoten. De inspiratie en ideetjes om iets te maken waren na een bezoek van een borduurvriendin afgelopen woensdag weer helemaal terug.
Hierbij het resultaat: 2 grote en 2 kleine biscornu's van Kenny Kreations.




De vierkanten worden op de borduurmachine geborduurd, ik heb als ondergrond vilt gebruikt.
















De gebruikte garens zijn verloopgaren van Robinson Anton,
kleurnummers Mexicana 2368 en Horizon 2365.



Ik heb ze verder met de hand in elkaar gezet. De punt van het ene vierkant wordt in het midden van een zijkant van de andere vierkant vastgezet. Als je deze werkwijze het hele vierkant langs doet, is het resultaat een zogenaamde Biscornu.
De kleine vierkantjes moesten in het oorspronkelijke ontwerp recht op elkaar gezet worden, dus een vierkant worden. Dat vond ik niet zo leuk en heb er ook kleine biscornu's van gemaakt






De kleine variant heb ik een klein elastisch koordje aangemaakt (handig als je lingeriematerialen "over" hebt, is namelijk cupelastiek). Zo kan ik hem bijvoorbeeld aan een schaar vastmaken, ben er nog niet uit of ik dit handig vind.
Deze versie heb ik met hotfix steentjes in bijpassende kleuren versierd.



De borduurmachine staat weer aan, wat het wordt....?
Daarover later verder.

Het is me inmiddels gelukt, per toeval, om tekst naast de foto's te krijgen, wordt steeds handiger in dat bloggen. Ziet er nog niet helemaal uit zoals ik wil, maar dat komt nog wel.

1 opmerking:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een prachtige creaties Alice!! Misschien toch maar eens gaan sparen voor een borduurmachine als ik al dit moois van jou zo zie.