zondag 11 september 2016

Boekpresentatie Kabels haken van Leonie Schellingerhout

Daar ben ik weer, na een aantal weken vakantie en een iets langere vakantie op mijn blog...
Er zijn inmiddels een aantal leuke dingen meegemaakt, gemaakt en gedaan om hier te laten zien. De borduurclubs zijn in september na de zomerbreak gestart, heb ik weer gedemonstreerd en gehaakt, geborduurd, genaaid en nieuwe dingen geleerd. Dus genoeg om de komende tijd over te schrijven!
Als eerste de presentatie van het nieuwe boek van Leonie Schellingerhout: Kabels haken.
Afgelopen zaterdag 3 september werd het boek feestelijk gepresenteerd bij Wolcafe.
Daarvoor was aan de overkant van de winkel een schuur ingericht tot een leuke, sfeervolle ruimte waarin alle patronen uit het boek gehaakt te zien waren.
De afgelopen maanden hebben we met een aantal dames van Wolcafe alle patronen uitvoerig getest en proefgehaakt. Daar liet ik in een eerder bericht al een klein stukje van zien (klik hier).
En hoe leuk is het om dan in het boek je naam te zien staan in het dankwoord van Leonie.
Dus kabels heb ik gehaakt en hoe.....o.a. de deken die je op de foto hierboven ziet onder de boeken, heb ik gemaakt aan de hand van een patroon uit het boek. In het boek zie je een versie met een ander dikker garen (Essential Alpaca Blend Rico), ik gebruikte Scheepjes Color Crafter. Daardoor ontstond een heel andere deken, maar met hetzelfde patroon.
In een later bericht zal ik meer over het haken van deze deken laten zien en alle bijzonderheden vertellen. Ook van de andere proefgehaakte projecten komen hier nog berichten te staan, zodat je een goed beeld krijgt van de originele dingen en patronen die in het boek zijn opgenomen.


En als laatste een foto van de super goed gevulde goodiebag die iedereen mee naar huis kreeg bij de aankoop van een boek.
Wil je het boek Kabels haken bestellen? Klik hier en je vindt alle informatie waar en hoe je dit kunt doen. 


3 opmerkingen:

simoneannemone zei

Als ik het zo lees heb je weer een leuke dag gehad.

Mooie haakpatronen staan er in het boek. Nog veel haakplezier!

Terray zei

Wat leuk dat jij mocht voorhaken. Ik had het al gehoord op de camping, waarvan ik niet wist dat jij daar ook staat.....waar ergens? Heb ik je een keer gezien zonder dat ik het weet dat jij het bent.
Dit boek staat hoog op mijn verlanglijstje!!

Groetjes
Tertia

Alice zei

Hoi Tertia,
ik ken je van de camping en later van het CAL deken haken..op je blog heb ik wel eens gereageerd als ik de caravan zag langskomen.
Wij staan al voor het 15e seizoen op de koevink.
Gr. Alice