zaterdag 16 november 2013

Ten Stitch Twist ~ update 2

De Ten Stitch Twist is een breiproject dat ik vaak tussen allerlei andere dingen oppak en dan afhankelijk van tijd of zin, een paar toeren of een heleboel toeren aanbrei.
Tijd voor een kleine update dus.
De ronde plaid, want dat moet het uiteindelijk worden, is nu 48 cm in doorsnede. Ik heb nog wat rondjes te gaan voordat we er fatsoenlijk onder kunnen kruipen. Bij het wisselen van de kleuren twijfel ik soms over het effect van een bepaalde kleurencombinatie. Maar de bedoeling is dat het uiteindelijk een kleurrijke, soort retroachtige uitstraling krijgt en dat lukt volgens mij al prima.

Frankie Brown heeft nog veel meer leuke breipatronen: kleine poppetjes, aparte shawls en zelfs breipatronen van klassieke quiltpatronen.
Ik vond zelf deze patronen heel erg leuk:
- Double Spinning Star
- Letter Scarf
- Jelly Mould Blanket
- Spools (de klosjesquilt van lange tijd reuze populair)
- Button Quilt
- Pathways Blanket
- Pinwheel Flowers
- Framed Hearts
En het leuke is dat de patronen allemaal gratis zijn, maar wel in het engels!

1 opmerking:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Jeetje, wat een werk die plaid, maar wat een mooi effect!