dinsdag 1 januari 2013

Kleurige kant sokken

Een spetterend kleurrijk begin van het nieuwe jaar in dit bericht, ik hoop dat je ook een fijne jaarwisseling hebt gehad: alle goede wensen voor het nieuwe jaar, dat het maar een heel creatief, gelukkig en gezond jaar voor je mag worden!
Deze sokken heb ik maar 'Kleurige kant sokken' genoemd, leek me wel logisch gezien het gebruikte garen en het kleine kantmotiefje dat ik erbij zocht.
Omdat het garen kleurig geverfd was, kon ik er niet een druk of ingewikkeld patroon in breien, dat zou helemaal wegvallen in het garen.
In het boekje "Sokken breien doe je zo" kwam ik dit kleine kantpatroontje tegen dat schuin over het been van de sok loopt en verder over de voet doorloopt. Het patroontje geeft net een kleine twist aan het garen.
Ik vond het garen ontzettend leuk om te gebruiken, het heeft heel veel verschillende kleurtjes. Het kleurrijke effect is goed te zien op de onderkant van de voet en bij de teen.
De grote hiel heeft een klein extra effect, aan weerszijden breide ik drie steken steeds recht en zo ontstaat een ribbeleffect waarlangs later de steken van de voet werden opgenomen. Ik vond het een kleine variatie die een groot effect geeft, leuk dus.
Garen: Drachenwolle
Samenstelling: 80% scheerwol, 20% polyamide
Naalden: 2,5 mm
Hoeveelheid: 100 gram, 420 meter

1 opmerking:

Corina zei

wauw die zijn mooi geworden, en inderdaad erg kleurrijk. Vind ook deze weer heel erg leuk en ook het patroon wat je hebt gebruikt is mooi hier zul je weer veel plezier van hebben.

Corina