woensdag 13 juli 2011

~Een bloemetje op woensdag ~ Hartlelie

Hartlelies (nederlandse naam) of hosta's zijn er te kust en te keur. Er zijn er met gele, goudgele, witte, roomwitte randen, grote en kleine bladen, groene bladen en bladen met een blauwzweem. Binnen het Hosta-sortiment kan iedereen wel een plant naar zijn of haar smaak vinden. De plant groeit in de volle grond en in pot, in tuin en op balkon.
Over het algemeen worden hosta's voornamelijk voor het blad aangeschaft, maar ze kunnen ook uitbundig bloeien met lila, lichtpaars of witte bloemen.
Voor ~ Een bloemetje op woensdag ~ heb ik dus gekozen voor deze makkelijke tuinplant, waarvan ik zowel in de tuin op de camping als thuis een aantal pollen heb staan. 
Op de site van Veronique: Een sneller kloppend hart, vind je de andere bloemetjes van vandaag.

7 opmerkingen:

Marja Rijnsburger zei

Ja ik ben ook gek op Hosta. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de bloem vaak al heel snel uit de plant knip omdat ik het blad alleen zo mooi vind.
Groetjes en nog een fijne dag.
Marja

Thuis bij Tjits zei

wat zijn de bloemen van de hosta toch mooi hè!
leuke collages heb je ervan gemaakt.

lieve groetjes, Tjits

Een sneller kloppend hart zei

Gaaf hè die bloemen van de hosta...hier komen de knoppen ook uit en ik vind dat altijd zo geweldig hè!

Veel groetjes, Veronique

Marian zei

Ja...ik heb het altijd druk :)want er moet ook nog gewerkt worden en gehuishoud..(al heb ik daar een erge hekel aan)

Er zijn ook nog donkerpaarse hosta bloemen, en nog ter aanvulling, kleine en erg grote hosta's, en bloemstelen van 5 cm tot 1 meter...
Ik vind het zulke fijne planten, er staan hier dus ook de nodige soorten.

hokje zei

Mooie hosta-collage heb je gemaakt. Ook ik heb vandaag de bloem van de hosta in mijn collage verwerkt...

Fijne dag,
Miranda

Created by Essie zei

Mooie hosta collage heb je gemaakt. Ik vindt de hosta zelf al mooi om zijn blad en niet om de bloemen.

Groetjes
Esther

poetsie zei

Ik ben ook een hosta fan, best makkelijke planten, alleen die slakken....