dinsdag 7 december 2010

Rokmeter

Ik heb al eens eerder geschreven dat ik graag rondsnuffel bij kringloopwinkels of rommelmarkten. Soms vind ik er niets naar mijn gading, maar soms juist weer wel. En heel af en toe vind ik iets leuks of unieks.
Vorige week vond ik een doos van Prym met een prijsje van 2 euro erop: een heuse, complete en vrijwel nieuwe rokmeter. Ik moest gelijk aan mijn oma denken, zij had ook voor haar naaiwerk een heuse rokspuit staan en daar speelde ik altijd heel erg graag mee. Ik heb die rokspuit destijds van haar geerfd, maar door de jaren heen is die helaas gesneuveld. Ik was dus blij verrast met deze "vondst", niet eens om te gebruiken. Ik maak wel rokken of jurken, maar of ik de zoom met de rokspuit zal afmeten, dat betwijfel ik zeer. Ik heb het doosje met inhoud niet laten liggen, als is het alleen maar voor de herinnering. Mocht je niet weten wat een rokspuit is, hier lees je er meer over.
Tegelijkertijd vond ik nog een grote en iets kleinere "Keulse" kannen en een aluminium melkkan, die komen van het voorjaar in de tuin.

Sinterklaas hebben we dit jaar niet gevierd, met Kerst doen we echt aan cadeautjes. Toch werd ik verrast met een lamp die verschillende kleurtjes geeft en die kan afwisselen. Hij staat op de vensterbank en wisselt van geleidelijk van kleur, staat erg gezellig.
En om de kou buiten te houden en de warme gezelligheid binnen te krijgen, hebben we de kachel eigenlijk elke dag wel aan. Ik vind dat dat altijd een heerlijke warmte geeft, letterlijk en figuurlijk. Kom je mee bij de kachel zitten met een beker chocomel of warme thee, een goed boek en iets lekkers te snoepen?

1 opmerking:

- zei

I love thrift stores too. I see you have found some lovely items. The lamp is beautiful.