zondag 29 augustus 2010

Victorian Lace Collar

Het borduurwerk van de Victiorian Lace Collar van Advanced Embroidery Designs had ik al lang voor de vakantie klaar. Maar op een of andere manier kwam het er maar niet van om de kraag op een shirt vast te maken. Tot afgelopen week, de kraag had ik al in elkaar gemaakt, maar nu op het shirt bevestigd, knopen aangezet en binnenkant afgewerkt. In eerste instantie wilde ik een bandje aan de binnenkant naaien, maar dat werd niet naar mijn zin. Ik heb de "luie wijven" methode gekozen, ik heb de afgeknipte rand van het shirt aan de binnenkant met Fray Check afgewerkt om rafelen tegen te gaan.
Aantal steken: 25795
Afmeting: 129 mm x 174 mm (6 afzonderlijke patronen)
T-shirt: Hema
Hier vindt je een duidelijke uitleg hoe de kraag gemaakt en verwerkt wordt.
Mijn vader heeft een behoorlijk grote moestuin, maar hij heeft er ook wat bloemen op staan. Het regenachtige weer heeft de bloemen behoorlijk te pakken gehad, ze zijn omgewaaid en verregend.
Maar ondanks dat heb ik toch nog een paar bosjes mooi in de vaas thuis gekregen.

2 opmerkingen:

simoneannemone zei

Jij laat toch altijd weer zien dat je veel meer met een borduurmachine kunt doen dan alleen maar "plaatjes" borduurtjes maken!

Wat een mooie kraag is dit!

Saskia

Anoniem zei

Hoi Alice, Nu kunnnen we hem samen dragen hahahaha. Hij blijft mooi. gr bets