zondag 6 mei 2018

Borduurclubs

Nog steeds met heel veel plezier ga ik elke maand naar de borduurclub in Lekkerkerk. Samen met vriendin Bets hebben we op de Borduur- en Plotterbeurs vorige maand in Sliedrecht, laten zien wat we zoal met elkaar maken en doen.
Afgelopen vrijdag was borduurclub 2 voor de maand mei gepland.
De borduurclubs, we hebben er 2, beginnen om 10.00 uur en duren tot ongeveer 3 uur 's middags. Zo hebben we de tijd om met elkaar een gezellige borduurdag te hebben, aan een project te werken, vragen te beantwoorden en ook nog heel veel plezier met elkaar te hebben.
Machinaal borduren is een hobby die niet heel algemeen bekend is en vaak kunnen dames met deze hobby niet al te snel iemand vinden om deze hobby samen te doen of workshops te volgen. Vandaar dat we met de borduurclubs gestart zijn en het is zo leuk om te doen! 😀
Meestal starten we de dag met koffie, thee en iets lekkers erbij, wisselen de laatste nieuwtjes uit, bewonderen elkaars borduurwerken en daarna gaan we aan de slag. Meestal kiezen we in overleg een thema, techniek of project om met elkaar te maken. De afgelopen maanden hebben een aantal leden aan een groter project gewerkt dat niet in 1 keer af te maken was. We hebben de afgelopen maanden een paar prachtige quilts gemaakt zien worden, uiteraard wel met de borduurmachine en we hebben een aantal leuke projecten met elkaar uitgewerkt. De komende tijd zal ik daar wat meer van laten zien en over vertellen.
Afgelopen vrijdag hadden we een gast: Peter de Raadt van Polycolour. We hadden hem ontmoet op de Borduur- en Plotterbeurs en gelijk maar een afspraak voor de borduurclub met hem gemaakt. Hij heeft ons na de koffie en thee, uitleg gegeven over het borduurgaren dat hij verkoopt en nog een aantal andere spullen die je bij het machinaal borduren kunt gebruiken.
Wat een mooie kleuren borduurgaren en wat heeft dit garen een mooie glans. Bovendien zijn deze garens erg betaalbaar, er werd heerlijk "geshopt" door de dames.
Mocht je ook zijn garens eens willen bekijken, bestellen en proberen: klik dan hier en je gaat naar zijn pagina toe.  Er zijn inmiddels 250 kleuren beschikbaar van Polycolour
Natuurlijk werd er ook geborduurd, kijk maar even mee naar een aantal van de gemaakte dingen:
Omdat ik jarig was geweest, kreeg ik zelfgemaakte paardebloemjam (klinkt wellicht heel gek, maar het was heerlijk, eer recept is hier (klik) te vinden) en een bosje lelietjes-der-dalen (oh wat ruiken die verschrikkelijk lekker, de hele woonkamer ruikt er nog naar)

5 opmerkingen:

arpantu zei

jullie zijn gewoon gezellig mensen en en denk dat er al velen zijn die veel geleerd hebben van jullie handige dames

Anoniem zei

Wat zijn er weer mooie dingen gemaakt.

Nel Heijmenberg zei

Ik mis het nog steeds was altijd zo gezellig,
als ik werkloos word of elke vrijdag vrij krijg kom ik zeker terug.

gr Nel

Bets zei

Ook ik doe dit met heel veel plezier samen met jou Alice .Het is super gezellig en zo mooi om elkaar zo te helpen Ik hoop dit nog lang te mogen doen samen met jou . Gr Bets

Mrs Busy zei

Beste Alice,

Kun je me vertellen van welke ontwerper de klaprozen zijn? Ik vind het werkstuk en het patroon namelijk erg mooi.

Met vriendelijke groet,
Mrs Busy