zaterdag 2 februari 2013

Zebratas ~deel 1

Nu maar weer wat berichtjes maken voor dit blog, ik loop toch wel behoorlijk achter met posten....Jammer, ik vind het juist zo leuk om hier dingen te laten zien die ik heb gemaakt, mee bezig ben of me bezig houden.
Twee weken geleden was er borduurclub in Lekkerkerk en daar werd volop gewerkt aan verschillende dingen. Het hoofdthema was het maken van een tas, vrije keuze van patroon, maar de Leopard Bag van BFC viel toch wel erg in de smaak.
Ik had de tas al eerder gemaakt in de oorspronkelijke kleuren en stofjes, dit keer koos ik voor een zebravariant. De verschillende zebrastofjes (1) had ik al eens op de kop getikt, voor je weet maar nooit...en dat was nu!
De bovenkant van de tas wordt opgebouwd uit verschillende geborduurde vlakken (2) die je in een bepaald patroon naast elkaar legt. Voor de versteviging van de tas gebruik ik eigenlijk altijd strijkplankmolton van de Hema. Nu is dat niet bij elke Hema vestiging altijd even makkelijk te verkrijgen, het is gelukkig ook bij de Blokker prima te verkrijgen. Door de molton als tussenvoering te gebruiken krijgt het een mooie stevige vorm en blijft de tas ook goed in vorm. Het is net stevig genoeg om nog naaibaar te blijven.
Op een reep borduurvilt borduurde ik een bijpassend borduurpatroon van een zebra. De onderste losse stukjes worden ook weer met de borduurmachine gevormd.
De tas is nog niet klaar en moet nog verder in elkaar en afgewerkt worden, al met al toch nog een heel werk....wordt vervolgd...
Geniet nog even mee met de foto's van de andere dames van de borduurclub, de eindresultaten van de tassen worden hopelijk de volgende clubdag getoond door de borduursters:


5 opmerkingen:

Anoniem zei

prachtig, wat leuk zo'n club. Moet nodig eens iets maken van BFC

Jos van KloskaCreAtief! zei

Je maakt altijd van die bijzondere dingen, dit wordt ook weer een heel mooi project zo te zien!
Dank voor de tip van de molton!

Corina zei

Dat ziet er heel erg leuk uit ben benieuwd hoor naar het eindresultaat.
Bedankt voor de molton tip.

Corina

poetsie zei

Ben nu al verliefd op je zebratas, ik ben razend benieuwd hoe die er dadelijk uit komt te zien.

Emma zei

Zucht......Wat is die tas moooooiiiii.
Ik ben jaloers!
Wat een prachtige stofjes had je daar voor verzameld.