maandag 13 december 2010

Kleuranalyse en stijladvies

Afgelopen vrijdag was de laatste borduurclub van het jaar en voor die laatste bijeenkomst doen we vaak iets anders dan borduren en alles wat daarbij hoort.
Dit keer hadden we een tweetal dames uitgenodigd: Maaike Noomen van Buitenste Binnen is Imago- en Style adviseuse en Willemieke Versluis verzorgt onder andere kleuranalyses en kleuradviezen.
We hebben de totale groep in tweeen gesplitst en afwisselend kregen we advies over kleding en kledingstyle en daarna kregen we een korte uitleg over kleuranalyse en werd per persoon een korte kleuranalyse gedaan volgens het Color me Beautiful principe.
Ik ben het heldere type: donker haar, heldergroene ogen, donkere wimpers en wenkbrauwen en mijn huid is lichtgetint. Als advies voor het kiezen van kleuren kreeg ik mee om bij het contrast van mijn haar en ogen, in mijn kleding ook contrast aan te brengen met heldere, frisse kleuren. Het dragen van 1 kleur is minder mooi.
Basiskleuren: zwart, anthracietgrijs, zwartbruin, marineblauw, koningsblauw, paars (purper).
Accentkleuren: koningsblauw, aquablauw, helderrood, helmelsblauw, smaragdgroen, korenbloemblauw
Minder goede kleuren: beige, grijsgroen, licht blauw, matte zachte kleuren

Het klopt inderdaad en ik doe het al lang onbewust goed. Ik houd inderdaad van contrasten in kleuren en kleding. Ik draag graag en vaak shirts of accessoires in sprankelende heldere contrasterende kleuren bij een neutrale basis.
De adviezen die we kregen, waren door de beperkte tijd kort, maar erg leuk.
Daarna hebben we met elkaar gegeten en hebben we in de middag een korte quiz gehouden over de borduurclub, borduren en alles wat ermee te maken heeft. Voor iedere deelneemster was een prijsje.
Als afscheid kregen alle dames een tasje met inhoud mee naar huis met daarin een theepotje/kopje, een somometer van metaal en wat blokken oase om kerststukjes mee te maken.
Mijn kussenhoes voor de PillowSwap is onderweg naar mijn ruilpartner Anne in Scotland. Maar daar is het al lang winterweer en ze mailde dat ze al in anderhalve week geen postbode heeft gezien. Afwachten dus wanneer mijn pakje aankomt en andersom ook, weersomstandigheden en stakende postbodes helpen niet mee.
Ook de envelop voor de Kerstruil is verstuurd en voor zover ik kan zien, bijna aangekomen bij de bedoelde ontvanger. De foto's volgen op 26 december, de afgesproken dag om de foto's van de cadeautjes op het blog te tonen. 
Ik heb inmiddels ook mijn envelop met pakjes ontvangen, leuke dingen zaten erin, al wel vast een impressie van de inhoud van 2 enveloppen, wat er in zat zie je pas de 26e.
En ook de envelop, voor de Secret Santa ruil, met inhoud is onderweg naar......tja, dat is nu juist het leuke van deze ruil, dat verklap ik dus niet.....

Geen opmerkingen: