woensdag 1 juli 2009

Yucca, herstel- en breiwerk

Afgelopen weekend zijn we naar de camping geweest. Door verjaardagsfeestjes van DD, werk van DH en andere verjaardagen was het er al een paar weken niet van gekomen. We hebben een houten chalet met vaste standplaats op een camping vlak bij Deventer en gaan daar graag naar toe. Maar soms, komt het er gewoon niet van door andere dingen. Gelukkig vinden we het geen verplichting om elk weekend te gaan, dan blijft het leuk.
De vorige keer dat we er waren stonden de yucca's in de tuin bijna in bloei. Deze keer stonden ze inderdaad volledig in bloei, 1 heeft wel 6 bloemen in 1 keer.


Uiteraard gaan de nodige kleine handwerkjes mee en heb ik daar altijd een breiwerk liggen. Dit truitje ben ik op dit moment mee bezig. Het is vrij dun perle garen en wordt gebreid op pendikte 3, de kleur is dieppaars. Het achterpand is al klaar, aan het voorpand wordt nog aan gewerkt.

Verstelwerk is zeker niet mijn favoriete bezigheid, maar soms ontkom je er gewoon niet aan. Door het lingeriemaken is de kast gevuld met voldoende setjes om een tijdje vooruit te kunnen, maar juist bij mijn favoriete bh's waren inmiddels een aantal achtjes gesneuveld en moesten vervangen worden. Werkje van niets natuurlijk, maar bleef maar liggen. De zijn allemaal weer retour met nieuwe achtjes of ringetjes en kunnen weer gedragen worden. Als het een halfuurtje in beslag heeft genomen is het veel, de meeste tijd ging nog zitten in het garen wisselen....

De twee witte blouses die ik eerder liet zien zijn af, knopen aangezet en zomen afgewerkt. Omdat we een fijne lange tafel hebben buiten bij de caravan is het daar heel fijn om patronen over te nemen en stof te knippen. Er liggen dus twee nieuwe blouses geknipt klaar, het patroon uit de Knip gebruikt dat ik eerder heb laten zien.





Bij de witte boekenhal deze boeken gevonden, die kon ik niet laten liggen...:-)


Verder was het natuurlijk prachtig weer, veel buiten geweest dus. Hier nog wat foto's uit de tuin bij de caravan.

Geen opmerkingen: