zondag 12 juli 2009

Haken


De panden van de grijze spencer zijn klaar. Hier liggen ze klaar om met een vochtige handdoek afgedekt te worden en daarna in elkaar gezet te worden.
Bij gebrek aan beter doe ik dit in de huiskamer, de enige plaats in huis waar ik nog een vloerkleed heb, de andere ruimtes in huis hebben laminaat. Vroeg me af hoe dit wordt gedaan als je helemaal niet kunt opspannen op de vloer, op een plaat bordkarton of schuimrubber, maar waar vindt je dat dan weer.


Daarna ben ik begonnen aan het afwerken van de randen en de panden in elkaar zetten. De randen worden gehaakt en geeft een mooi effect. Het was lang geleden dat ik dat gedaan heb, dus wel weer even wennen.
Op diverse blogs wordt momenteel druk gehaakt aan hexagonnen of "granny squares". Patronen daarvan kun je hier (Attic24) vinden en hier en hier vindt je geweldige foto's van gemaakte projecten.


Zal het maar bekennen, ben al overstag gegaan en heb bolletjes gekocht in groene tinten om ook te gaan haken. Leuk voor mee op vakantie..later daarover meer....

Zojuist de knopen aangezet van onderstaand jasje. Lag al heel lang geknipt klaar en kwam er maar niet toe om af te maken. Vanochtend heerlijk hobbyweer en toch afgemaakt. Het is een patroon uit een Diana Mode, helaas weet ik niet meer welk nummer.


Wij hebben de vakantie nog in het verschiet, maar voor iedereen:

Geen opmerkingen: