vrijdag 23 oktober 2015

Exotic Flora schilderijtjes ~ Ananda's Divine Designs

Appliceren vind ik een van de leukste technieken om met de borduurmachine te doen. Het bij elkaar zoeken van de patronen, de stofjes, bijpassende kleurtjes borduurgarens en andere accessoires om het af te maken, is de helft van de pret. Het borduren, knippen van de stofjes en een patroon onder je handen zien groeien is de andere helft van het plezier.
Deze schilderijtjes van stof zijn van Ananda's Divine Designs. Heel veel van haar patronen bestaan uit applicatiepatronen. Het gebruik van de kleuren van de stoffen geven haar patronen een bijzondere uitstraling en maak ik heel erg graag.
Dit zijn schilderijtjes al van een aantal jaren geleden, maar heb ik hier niet eerder laten zien. De patroontjes zijn redelijk eenvoudig, maar door het gebruik van het stofje met houtdesign, blijf ik ze erg leuk vinden.
Het lapje is bijna tot op de draad gebruikt, alle kleine snippertjes heb ik bewaard en gebruikt in verschillende borduurprojecten. Ik heb het stofje namelijk daarna niet meer kunnen vinden....iemand een goede tip misschien??
De schilderijtjes zijn op vilt geborduurd, de omlijsting met stof, waarbij ik de hoekjes en verstek heb genaaid. Poeh, dat was nog een heel precies karweitje...
Hier (klik) kun je aan de hand van foto's zien hoe je een verstekrand met stof maakt en hier (klik) kun je een filmpje bekijken hoe het appliceren met de borduurmachine werkt.
Patronen: Exotic Flora van Ananda's Divine Designs

Geen opmerkingen: