zondag 15 november 2009

Eindelijk af...

In een eerder berichtje heb ik verteld over de meebreideken die ik heb gemaakt.
Ik wilde er een sprei voor op ons bed van maken, de bijbehorende fleece en stoffen waren al in huis. Het ontbrak aan inspiratie om hem af te maken, tot vanmiddag.
Stroken van de stoffen gesneden, fleeceranden op maat geknipt en aan elkaar maken maar. Het was uiteindelijk behoorlijk veel werk, maar ik vind hem heel erg geslaagd. Hieronder de foto's van de sprei op het bed:

Aan de buitenkant en tussen de afzonderlijke blokken heb ik gerstekorrel randen gebreid. Bij de overgang van het ene naar het andere blok breide ik een naald alleen rechte steken. Zo kon ik de stroken makkelijk aan elkaar maken. Tussen de stroken heb ik strookjes stof genaaid, alle stroken zijn met de lockmachine aan elkaar gezet, een extra naad ernaast met de naaimachine om uitrekken van de blokken te voorkomen. Aan de boven, onder- en zijkanten een strook met fleece gemaakt, de stroken waren niet breed of lang genoeg om over het hele bed te komen.
Zelfs man- en dochterlief vonden het resultaat mooi, alhoewel...."hoe krijg ik die er nu weer met goed fatsoen op..." hoorde ook wel bij de reactie..hahaha

Enige tijd geleden kocht ik hier een opbergtrolley. Handig voor de borduurclub, als ik op een beurs moet staan of gewoon ergens heen met allerlei spulletjes.
Maar afgelopen keer tijdens de borduurclub waren er meerdere opbergtrolleys, allemaal hetzelfde. Om toch makkelijk die van mij eruit te halen, heb ik een label op de borduurmachine gemaakt met naam en al:

4 opmerkingen:

wilma zei

Prachtig genmaakt!!

simoneannemone zei

Wat een mooie deken! Je label is ook erg leuk geworden.

Saskia

Miriam zei

Gefeliciteerd met het afronden van je deken, het is al met al toch een enorme klus geweest. Fijne feestdagen, Miriam

Gretty zei

Alice wat maak je een prachtige dingen. Ik vind het allemaal even mooi.Vooral de T-shirts vind ik erg mooi en creatief. Ik heb je weblog bij mijn favorieten gezet, kan ik af en toe even bij je kijken. Je weblog is ook mooi en overzichtiglijk. Dank je wel, dat je ons mee laat genieten. Groeten van Greet van Halst