maandag 28 september 2009

Setje afgemaakt

In vorige berichtjes liet ik de voorbereidingen zien van een lichtgroen/roze lingeriesetje zien. De bedoeling was om dat tijdens de 4e zelfmaaklingeriedag te maken, maar daar kwam helaas niet veel van terecht.
Afgelopen weekend heb ik het setje meegenomen naar de camping en daar is het op het inzetten van het beugelband en aannaaien van strikjes wel gemaakt.
De naaimachine had ik naar buiten op de tuintafel gezet, kon natuurlijk heel goed en bovendien zat ik anders door de formule 1 wedstrijd heen te naaien....:-)) Als het setje helemaal klaar is, laat ik betere foto's zien.

Wat treffen we het tot nu toe toch met prachtig weer. Ook afgelopen weekend was genieten, we waren op de camping. Het dak van het schuurtje was dringend aan vervanging toe, dus dat is voortvarend aangepakt. Maar ook gewoon omdat de weersvoorspellingen erg goed waren en het daar dan goed toeven is.
Samen met dochterlief de camping en omgeving doorgestruind voor herfstspulletjes. Een emmer vol kastanjes, ik vind de kleur van verse kastanjes erg mooi en het is toch net hout als je ze goed bekijkt? Er werd druk heen en weer gereden met grote tractoren en combines om de mais te oogsten. We vonden nog een veld vlakbij en dochterlief ging wel even voor me plukken, zie je haar staan (goed kijken)?

Als je van vlierbessen houdt dan kun je je hart ophalen, de struiken hangen boordevol met de donkerrode bessen. Vlierbessensiroop of -sap is erg lekker, maar het geknoei voordat je het uiteindelijk hebt, zie ik niet zitten. Ik laat ze maar voor de vogels hangen.
Van dit uitzicht en mooie avondzon heb ik staan genieten en uiteraard vastgelegd.
Via een andere weblog kwam ik op de site van Hotbliggityblog terecht waar je achtergronden voor je weblog gratis kunt ophalen. Het is gelukt om het ook daadwerkelijk op mijn blog te krijgen, ik heb voor een herfstthema gekozen. Lijkt me leuk om per wisseling van seizoen een bijpassende achtergrond te kiezen.
Ik kijk en lees de weblog van Judy Laquidara met veel plezier. De weblog gaat veel over quilten en patchwork, maar ook over het leven in de USA en hoe Judy dingen doet en beleeft.
Met veel plezier las ik dit bericht: Show us your stash. Of in goed nederlands: show je voorraad (lapjes dan in dit geval). Onder het bericht zie je links staan van de bloggers die dat ook inderdaad doen en ik kijk heel graag naar de foto's van anderen. Inmiddels hebben 40 dames de stap gewaagd en showen inderdaad hun "stash". Dan lijkt mijn lapjesvoorraad niet zo erg te zijn als ik hier en daar op de foto's zie. Maar of dat zo is, ik moet bekennen: ik zou geen gek figuur slaan tussen deze foto's, maar of ik het ook aandurf om te showen...?? Jullie wel...??

1 opmerking:

Jos van KloskaCreAtief! zei

wat schrijf je toch elke keer van die leuke stukjes met mooie foto's! Leuk die show your stash. Is je setje nu helemaal af?