dinsdag 22 september 2009

Zelfmaaklingeriedag

Ik ben nu ongeveer een jaar lid van het forum "zelflingeriemaken". Ongeveer 2 keer per jaar wordt vanuit het forum een gezamenlijke activiteit georganiseerd, waarbij uiteraard het zelf maken van lingerie centraal staat. Afgelopen zaterdag was de 4e zelfmaaklingeriedag en ben ik er met een vriendin naar toe gegaan. Het was voor ons de 2e keer dat we er zijn geweest. De eerste keer beviel ons zo goed, dat we deze keer ook niet wilden overslaan.
Een uitgebreid verslag van de dag kun je hier, hier en hier lezen.

Er waren eigen creaties te zien. We hebben uitgebreid de setjes bekeken en allerlei ideetjes en inspiratie opgedaan. We hadden heel fanatiek onze machines meegenomen voor het naaicafe...ik moet eerlijk bekennen: ik heb in totaal twee naadjes genaaid. Er waren zoveel andere dingen te zien dat ik er gewoon niet aan toe ben gekomen.

We kregen van haar uitleg over de grote verscheidenheid in materialen voor het maken van lingerie. Verder was er een korte toelichting/uitleg over het maken van bandjes op allerlei verschillende manieren ( a la Marlies Dekkers) en de toepassing daarvan, er was een naaicafe en zij kwam in de middag voor verkoop van materialen.
Ik heb 3 coupons lycra voor lingerie of badkleding gekocht. Kortom, een super leuke dag!!



Deze aanvulling op de boerenbont collectie kwam ik tegen op Marktplaats. Dichtbij en goedkoop, kon ik niet laten gaan, maar ik heb nu borden genoeg kwam ik achter...

1 opmerking:

poetsie zei

Hoi Alice,
Was gezellig hé de lingeriedag, kijk nu al uit naar de volgende dag. Ik zag hier beneden, dat je kantjes hebt geknipt, heb je al iets gemaakt?
groetjes Diana