donderdag 17 september 2009

Stoffenmarkt en poezenkussen


Afgelopen woensdag was er stoffenmarkt in Krimpen aan den IJssel. Ik had eigenlijk alleen een klosje garen nodig voor het lingeriesetje, maar ben er toch even naar toe geweest. Het was geen grote markt, erg rustig rond etenstijd, ik was in hooguit 3 kwartier klaar.
Naast het klosje garen vond ik ook mooie, goed geprijsde fleece (3 euro per meter) voor de afwerking van de meebreideken. Ik wil de groene gebruiken om de stroken op vast te maken als achterkant en afwerken met de gestreepte katoen.
De witte fleece kocht ik om een kussen in de poezenkist te maken. Het was tot nu toe een allegaartje met dekentjes en kussentjes met allerlei kleuren. Ik ben er gelijk aan begonnen, dit is het uiteindelijke resultaat

Het borduurtje van de kattekop is van Balarad, patroonnummer C2. De gebruikte garens van Madeira. De naam van de kat heb ik toegevoegd met Embird Font Engine, lettertype Comic Sans Cursief/Vet. De naam is geborduurd met Aurifil 100% Acrylic, kleurno. 12.
En de kat..? Die ligt gewoon nog op de bank..

Verder kocht ik nog een drietal lappen, voldoende voor broek/rok met eventueel blazer/gilet. De eerste is een bruine met gekleurde ingeweven streepjes, er zit een klein glimmertje in. Maar dat kreeg ik niet goed op de foto. De anderen zijn donkergrijs met een ecru/middenblauw streepje en alleen een blauw streepje, lichte stretch in de stof met wol.

Valt niet mee om de kleuren mooi op de foto te krijgen, ondanks de zon en voldoende licht.



Het lingeriesetje is geknipt, bh met 3 slips, de vorderingen volgen nog.

Vandaag ontving ik dit pakketje, een cd-rom drive voor de Janome 11000. Gekocht via Marktplaats, handig om mee te nemen voor beurs of borduurclub met patronen al voorgesorteerd.

Geen opmerkingen: