donderdag 3 september 2009

Boerenbont

Het is alweer september, wat vliegt de tijd. Zeker met dit herfstige weer en de wind die om het huis raast op het moment, lijkt het 's avonds al weer zo vroeg donker te worden. Wordt het natuurlijk ook langzamerhand, maar het valt gewoon met guur weer meer op.
Afgelopen weken niet heel veel handwerkerigs gedaan, moet kennelijk toch nog even meer op gang komen.
Bij mijn laatste bezoek aan de Dorcaswinkel trof ik wel een leuke toevoeging aan mijn recent gestarte verzameling:
De theepot en - licht, koffiepot, dekschaal en wat borden waren in goede staat en redelijk geprijsd. Kon ze niet laten staan. Ik vond het vroeger nogal oubollig servies, maar vind het nu erg leuk. Het herinnert me aan vroeger, mijn oma had ook zo'n servies.
Het wordt nog overal verkocht, maar ik vind het een leuke sport om voor een zacht prijsje bij de kringloop of op rommelmarkten mijn voorzichtig gestarte verzameling uit te breiden. Ik heb ook bijpassende papieren placemats gevonden, maar ben van plan om bij het servies bijpassende placemats te maken. Natuurlijk geborduurd!

Wel heb ik nog hexagonnen gehaakt, leuk om te doen, maar moet wel doorzetten om het resultaat te krijgen dat ik in mijn hoofd heb. Ook bij haar lees ik over doorzetten met het haakproject en bij haar zag ik een prachtige afgemaakte hexagonnensprei.
En wat heeft zij voor deze maand een ontzettend leuk motiefje staan....ok, doorzetten dus..
p.s heb je boerenbont servies en wil je ervanaf? Laat het me weten, wie weet worden we het eens....

Geen opmerkingen: