zondag 14 juni 2015

My home, my castle ~ Inspiration Mutz


Ik vind het appliceren met de borduurmachine een van de leukste technieken om te doen. Met een paar lapjes, wat borduurgaren en ondergrond materiaal krijg je de mooiste projecten. 
Tijdens een borduurclub in mei hebben we een welkomstquilt met elkaar gemaakt. Het patroon is van Inspiration Mutz en bestaat uit 8 afzonderlijke delen. 
Door het gebruik van fiberfill tussen het scheurvlies en de stofjes ontstaat er een enigzins bol effect. 
Ik gebruikte eigenlijk niet zo heel veel verschillende stofjes: 2 Tilda stoffen (met de bloemetjes en stipjes), stof met houtnerf, stof met wolkeneffect, een basis ecru quiltlapje en wat hele kleine restjes voor de schoorsteen, boom en de zon. 
Nadat de 8 losse patronen zijn geborduurd worden ze met de naaimachine in elkaar gezet. Als achterkant gebruikte ik vilt en voor de afwerking en het ophanglint een bijpassend groene stof. 
Als finishing touch naaide ik er mijn eigen label op en natuurlijk kon een heel klein uiltje (bedoeld als knipoogje) niet ontbreken. 
De combinatie van de stofjes met gekozen garen levert ook elke keer verrassende resultaten op. Op de onderste foto's zie je de welkomstquiltjes die de andere dames van de borduurclub maakten. Zo leuk om te zien wat verschillende stofjes kunnen doen:


2 opmerkingen:

Corina zei

Wat leuk om te zien wat een ander stofje doet.
Vind ze allemaal erg leuk geworden.

Corina

Monique van den Berg zei

Oh wat leuk en wat knap en zo mooi gemaakt.
Groetjes, Monique