vrijdag 13 maart 2015

Pompoenpasta uit de oven

Ik kijk graag naar 24kitchen. Met name Rudolph van Veen en Jamie Oliver zijn mijn favorieten. Je krijgt toch al trek als je alleen maar naar de heerlijke recepten en het bereiden kijkt...ik wel in ieder geval.
Meestal zoek ik elke week wel een lekker recept om uit te proberen. Vandaag maakte ik de pompoenpasta uit de oven. Ik wilde een recept met pompoen en verse andere groente, de combinatie met venkel leek me verrassend.
Het filmpje met de bereidingswijze kun je hier (klik) bekijken:
Dit is het recept:

Ingrediënten

Pompoenpasta uit de oven

  • 300 g volkoren penne
  • 1  rode ui
  • 1 teentje knoflook
  • 1  pompoen
  • 1  venkel
  • 1  gele paprika
  • 300 g merguezworstjes
  • olijfolie om in te bakken
  • 800 g tomatenblokjes
  • 1 takje rozemarijn
  • 100 g geraspte Parmezaanse kaas

Bereidingswijze

  • Kook de pasta gaar volgens de bereidingswijze op de verpakking.
  • Verwarm de oven voor op 190 ºC.
  • Pel en snipper de ui.
  • Pel en snijd de knoflook fijn.
  • Schil de pompoen. Snijd de pompoen in vieren, verwijder de zaadlijsten en snijd de pompoen in gelijke stukken.
  • Halveer de venkel in de lengte, verwijder de kern en snijd de venkel in dunne reepjes.
  • Halveer de paprika in de lengte, verwijder de zaadlijsten en snijd de paprika in reepjes.
  • Snijd de merguezworst in stukjes.
  • Verhit een scheutje olie in een pan en bak de ui, knoflook en de merguezworst circa 2 minuten. Voeg de pompoen, venkel en de paprika toe en bak circa 5 minuten.
  • Ris en hak de rozemarijn fijn.
  • Roer de tomatenblokjes en de rozemarijn door de groente. Breng het geheel aan de kook en laat met deksel op de pan circa 5 minuten goed doorkoken. Roer de pasta door het groentemengsel. Breng het geheel op smaak met versgemalen peper. Giet de pan leeg in een met olie ingevette ovenschaal en strooi de kaas erover. Bak de ovenschotel in de oven in circa 12 minuten goudbruin en gaar.
De ovenschotel was heerlijk!

4 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Het is nog vroeg in de morgen ...
maar toch krijg ik al zin in die lekkere pasta ...
Geniet van een fijn weekend ...
Lieve groetjes Valerie ♥

Tinneshobbyworld zei

Pasta verschijnt hier geregeld op het menu. Maar deze variant ziet er ook super lekker uit en ga ik absoluut eens uitproberen. Bedankt voor het recept.

Fijn weekend, liefs Tinne

Monique van den Berg zei

Ook ik kijk graag naar 24 kitchen en ook met name naar Rudolph en Jamie. Het ziet er altijd zo lekker uit dat je alles wel zou willen maken. Dit gerecht klinkt ook heerlijk.

Groetjes, Monique

Jos van KloskaCreAtief! zei

Jammie, ziet er heerlijk uit!