maandag 13 oktober 2014

Omslagdoek Herfst ~ Karin aan de Haak

Tijdens de zomervakantie haakte ik nog een omslagdoek van Ice Yarns in een soort "sorbetkleuren", iets gedekte zomerse kleurtjes met een glittertje erdoor.
Voor de vakantieperiode had ik wat makkelijk te maken en onthouden patronen bij elkaar gezocht. de Herfst Fenna omslagdoek van Karin aan de Haak vond ik een mooi patroon voor dit garen.
Het is een omslagdoek in stokjes, die in verticale banen worden onderbroken door gaatjes. Zo ontstaat een soort halve maan die verdeeld wordt in punten.
Als extra haakte ik in willekeurige volgorde en patroon horizontale "gaatjeslijnen" kris kras verdeeld over de punten. Dit is bedoeld om de massieve punten van de sjaal wat speelser te maken.
De omslagdoek is niet helemaal geworden wat ik ervan verwachtte....het zijn niet helemaal mijn kleuren en het kleurenverloop van het garen is ook niet mijn ding...tja, kan wel eens gebeuren!
Patroon: Herfst Fenna omslagdoek van Karin aan de Haak
Garen: Ice Yarn Magic Glitz (dit garen is helaas niet meer te bestellen, de Magic Light is dezelfde kwaliteit zonder lurex)
Samenstelling: 95% acryl, 5% lurex
Gewicht: 4 bollen van 100 gram, 360 meter per bol
Gebruikte naalden: 4,5 mm haaknaald

2 opmerkingen:

Corina zei

Die is gaaf geworden, vind de kleuren wel heel erg mooi en dan dat glittertje erin maken het helemaal af.
Het patroon wat je hebt gebruikt komt zo wel heel mooi uit.

Corina

Karin zei

Mooie omslagdoek!
Maar ik ben toch echt niet Haakmuts.
Dat is iemand anders.
Je mag me Karin aan de haak! noemen.
Dus even veranderen aub.
Groetjes
Karin
karinaandehaak.blogspot.com