vrijdag 24 september 2010

Veranda

We hebben rondom het huis een redelijke tuin met een paar plaatsen waar we kunnen zitten. De achtertuin ligt op het zuiden, de zijtuin op het westen, dus de hele dag tot 's avonds laat kunnen we van de zon genieten als die er is. Maar we zaten niet of nauwelijks op het zijterras, terwijl we daar ook openslaande deuren naar het terras hebben en het er prima uit te houden is. Zeker in deze tijd als de middagzon, laat in de middag, daar nog schijnt. Daar gaat binnenkort verandering in komen, we zijn druk bezig om een kleine verhoging te maken waarop we een veranda (laten) maken.
De voorbereidingen zijn zo goed als klaar, nu nog een veranda naar wens vinden. Ik wil dat de veranda een knusse uitstraling krijgt met een hekje rondom en mooie sierlijsten, maar DH wil dat het degelijk en niet van hout wordt. Het ziet er naar uit dat dat ook allemaal gaat lukken.
Het meubilair is al aangeschaft bij de opruiming van een tuincentrum voor een zeer voordelige prijs, dus zitten kunnen we alvast.

Op de tafel zie je het breiwerk dat ik momenteel onder handen heb: de omslagdoek Gail (Nachtliedjes) ontworpen door Jane Araujo, het patroon is hier te vinden. Ik brei met Drops Delight garen kleur 13.

Vandaag gaat mijn pakje met de pincushion op de post. Nadat ik de naam van mijn "ontvanger" had gekregen heb ik even rondgeneusd op haar weblog en een goede impressie gekregen wat ze leuk vindt qua kleuren etc, en daar heb ik het speldenkussen op afgestemd. Ik hoop dat het in de smaak gaat vallen.
Wat duurt 6 november dan nog lang zeg, voordat we alle resultaten kunnen bewonderen...hier een heeeel klein voorproefje...

1 opmerking:

Moois van mie zei

een veranda is echt de moeite ! Ik heb ook in een huis met veranda gewoond ooit en dat was een zalig plekje om te zitten : weer of geen weer , je zat precies altijd buiten !