maandag 12 november 2012

Wanida sokken - Cookie A

Van het patroon Wanida van Cookie A uit het boek Sock Innovation, breide ik al eerder een leuk paar sokken. Ik ben niet in de gelegenheid geweest om ze op de foto te zetten, laat staan om ze hier te laten zien. Ze verdwenen in nichtjes tas richting huis, nadat ze ze enthousiast gepast had.
Het patroon was zo leuk om te breien, er moest dan ook nog een paar van de pennen rollen.
Voor dit patroon koos ik een streng sokkenwol van Drachenwolle in een donkergrijze tint afgewisseld met zachte pasteltinten. Het opbreien van de wol gaf weer een leuk resultaat en doet de kleuren van de sokkenwol en het patroon goed tot zijn recht komen.
Het patroon van de sok is een ruitpatroon dat in diagonale lijnen over het been en de voet doorlopen. Het lijkt een ingewikkeld patroon om te breien, maar ik vond dat eigenlijk wel meevallen.
Voor de hiel heb ik de steken weer in een versterkte versie gebreid, zo slijt de hiel niet zo snel doordat er een extra draad aan de binnenkant van de hiel zit. Voor de teen koos ik de versie waarbij rondom de teen de minderingen worden geplaatst. Op deze manier is een leuk kleurenpatroon op de teen van de sok ontstaan. 
Patroon: Wanida van Cookie A
Gebruikt garen: Drachenwolle 4-ply sokkenwol
Samenstelling: 75% new wool/25% polyamide
Gewicht: 100 gram = 420 meter
Naalden: 2,5 mm

5 opmerkingen:

simoneannemone zei

Als sokken zo snel in de tas van je nichtje verdwijnen dan moet ze ze wel heel mooi hebben gevonden.

Als ze net zo mooi zijn als deze dan snap ik het wel :-).

Mooi het kleurenverloop van die felle kleuren met het zwart.

Saskia

Elfi zei

Prachtige sokken heb je gemaakt, mooi garen.

Corina zei

Wat weer een mooi paar sokken snap best dat ze in de tas verdwijnen.

corina

Corina zei

Wat weer een mooi paar sokken snap best dat ze in de tas verdwijnen.

corina

Anoniem zei

Wat knap, die sokken. Ziet er moeilijk uit!