donderdag 28 juni 2012

Summit Shawl

Vorig jaar in de herfst ben ik met de Summit Shawl van Mandie Harrington begonnen. Het patroon van de shawl met de ronde vormen en openingen vond ik heel erg leuk en uitdagend om te maken.
Het lijkt een heel ingewikkelde breiconstructie, maar is verrassend eenvouding te breien. Je breit de shawl overdwars en niet in de lengte zoals het op het eerste gezicht lijkt op de foto's.
Wel opletten, voor je het weet heb je een ronding verkeerdom gemaakt en moet je een groot gedeelte uithalen zoals mij overkwam. Het patroon ontstaat door korte naalden te breien en steken tussendoor te laten vallen, erg leuk om te doen.
Het meeste werk zat nog in het opspannen van de shawl, dat heb ik in delen moeten doen, mijn opspanmatje was niet groot genoeg voor de hele shawl.
Afgelopen weken heb ik de laatste handelingen aan de shawl gelegd en gisteren op de foto gezet.
Het is wel een winterse shawl geworden vind ik, dat komt door de kleuren (gemeleerd grijs/groen/paars/blauw), het wollige gevoel dat de shawl geeft en de toch behoorlijk afmeting die ik gemaakt heb. Ik had 3 bollen garen gekocht en die gewoon opgebreid, ik heb wel voor een iets bredere versie gekozen dan in het patroon staat.
Patroon: Summit Shawl door Mandie Harrington voor Knitty
Gebruikt garen: 3 bollen a 100 gram Carina van Wibra (30% wol en 70% acryl), 100 gram = 288 meter
Afmeting shawl: 195 cm x 90 cm
Gewicht shawl: 300 gram

15 opmerkingen:

Marieke zei

Ik vind je shawl supermooi geworden!!
Groetjes, marieke

simoneannemone zei

Wat een mooi patroon heeft deze sjaal. Mooie kleur ook.

Ik hoop alleen dat het nog even duurt voordat je hem kunt dragen want laat eerst de zomer nog maar even blijven :-).

Saskia

Corina zei

Dat is een leuke sjaal en wat een mooi patroon net als de kleuren. Zul je van de winter inderdaad wel plezier van hebben.

Corina

poetsie zei

Wat ben jij toch een duizendpoot. hij is prachtig geworden

Bets zei

Ik heb hem vanmiddag mogen bewonderen en hij is in het echt nog mooier dan op de foto.
Gr bets

Bets zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Blijmetkleur zei

Mooie sjawl hoor, die groene vind ik ook prachtig. Leuk dat je hem op zoveel verschillende manieren kunt dragen.
Famke

Claire zei

What a beautiful shawl, the yarn is lovely and I love that gorgeous 'pin' too.

Claire :}

Seaweed and Raine zei

Such a beautiful shawl! I am in awe. It does look quite complex.

Anoniem zei

Hallo,

Hier Marieke van de 1ste reactie nog eens.
Heeft u mischien een vertaling van deze sjaal, die u zou willen delen?

Groetjes,
Marieke

Emma zei

Ik ben helemaal verliefd op deze sjaal.
En zo als de vorige reactie zou ik ook graag willen weten of je de vertaling van deze sjaal hebt en het misschien zou willen delen? Ik heb het nml geprobeerd uit te zoeken in het Engels en eigenlijk kom ik er niet zo goed uit.

Fiet zei

Hallo,

Ook ik vind dit een prachtige sjaal. Zowel de kleuren als het patroon. Als het mogelijk is zou ik het Nederlandse patroon willen krijgen of kopen. Ik kom er in het Engels niet uit.

Met vriendelijke groet,

Fiet Stolk

Mieke zei

Dit vind ik een prachtsjaal! Deze breisteek heb ik nog nergens teruggevonden in het nederlands... Zou ik de naam van deze steek of eventueel een vertaling van dit patroon kunnen krijgen aub?
Bedankt alvast Mie

Unknown zei

Hoi ik heb even een vraagje,
Ik ben gisteren begonnen met deze shawl en vraag me af: aan t begin van een toer, maak je dan eerst een kantsteek?

Hij is erg mooi geworden die van jou!
Groetjes Simone

Unknown zei

Hoi ik heb even een vraagje,
Ik ben gisteren begonnen met deze shawl en vraag me af: aan t begin van een toer, maak je dan eerst een kantsteek?

Hij is erg mooi geworden die van jou!
Groetjes Simone