vrijdag 8 juni 2012

Elke maand een kledingstuk - mei

De kraag zit weer op de blouse en de foto's zijn gemaakt. Helemaal vergeten om van de "scheve" kraag foto's te maken om het vergelijk te laten zien, maar ergerde me zo aan deze slordigheid dat het foto nemen helemaal niet meer in me op kwam. Enfin, het resultaat is nu goed.
De blouse is gemaakt van een rekbare katoen met een streep in goud met een heel klein zwart streepje erlangs. Het patroon heeft korte kapmouwtjes met een vrij strakke bies met plooitjes boven op de arm. Dat vind ik niet mooi en lekker zitten, vandaar dat ik de mouw iets heb verlengd en de bies en plooitjes weggelaten.
Het ondervoorpand wordt getailleerd door een figuurnaad, het bovenvoorpand op bustehoogte gerimpeld om vorm te geven. Het model heeft een v-hals met beleg en de kraag is er een met een staander.
Ik heb op mijn Janome 11000 keuze uit een groot aantal knoopsgaten, het rechte exemplaar past het best bij deze blouse en stof. Het maken is een fluitje van een cent met het speciale knoopsgatenvoetje en de speciale sensor op de machine.
De blouse zit comfortabel en is goed zo te dragen of gecombineerd met een blazer of vest op een broek of rok voor m'n werk.
Het model is uit de KnipMode uit april 2006, model 15b. en mijn kledingstuk voor de uitdaging Elke maand een kledingstuk voor de maand mei...met vertraging....

6 opmerkingen:

Moois van mie zei

geslaagd!!!

Corina zei

Dat is een mooi blouse geworden zeg. vind ook het model en de stof erg leuk en ja de aanpassing van de mouw zou ik denk ik ook gedaan hebben. Op naar de volgend

Tialda zei

Balen dat je kraag scheef zat... Maar nu is het perfect! Mooie blouse geworden!

Jos van KloskaCreAtief! zei

Je maakt het jezelf ook wel lastig met die streepjes stof, dan zie je alles. Prachtige blouse geworden, snap waarom je dit een mooi patroon vindt!

simoneannemone zei

Hij is mooi geworden! Leuk stofje heb je gebruikt.

Saskia

Bets zei

Hoi Hoi ,

Ook deze is weer prachtig geworden. Fijn als je zo'n goed patroon hebt. Had de dag maar eens zoveel tijd dan konden we nog meer van onze hobby's genieten.
gr bets