vrijdag 23 september 2011

Kai-Mei sokken

Ze waren aan het begin van de week al van de pennen af, maar moesten even wachten voordat ik fatsoenlijke foto's kon maken voor het bericht: de Kai-Mei sokken naar een patroon van Cookie A.
Het patroon komt uit het eerste boek van Cookie A: Sock Innovation en combineert verschillende technieken om tot een interessante constructie te komen.
Het patroon begint met een gewoon ribbelpatroon van 3 recht/3 averecht, maar leidt naar een ingenieus kantpatroon dat begint bij de steken die je ophaalt bij de hielflap.
Het kantpatroon verschuift vervolgens over de voet heen naar de tenen toe in een schuine baan. Het ribbelpatroon verdwijnt zo onder de kantrand, de rest van de steken wordt in tricotsteek gebreid. Opnieuw een makkelijk te volgen patroon van Cookie A, dat heel snel te breien was.
Patroon: Kai-Mei sokken van Cookie A
Gebruikt garen: Strompegarn sock wool
Kleurnummer: Magic multi groen 
Details: 75% wol, 25% polyamid, 50 gram = 210 meter
Gebruikte naalden: 3mm
Hieronder zie je het rijtje dat de afgelopen maanden van mijn pennen zijn gegleden, een aardig gevarieerd en kleurig plaatje:

Morgen is alweer de 8e Zelfmaaklingeriedag georganiseerd vanuit het Lingerieforum. De voorgaande keren dat ik ben geweest waren erg leuk, dus ik verheug me op de dag van morgen...

2 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Wat een mooie kunstige sokken! Ik ben gisteren voor het eerst begonnen aan het breien van sokken: echt nog even abracadabra zeg..pfff dus petje af voor je prachtige creaties!

Unknown zei

Ze zijn prachtig! Voor mij lijken ze anders niet zo eenvoudig te breien, hoor, zo'n ingenieus patroon!