maandag 11 oktober 2010

Crazy Quilt en Gail

Ik had al verteld dat ik was begonnen met het breien van de kanten omslagdoek Gail met Drops Delight garen.
Het breien verliep voorspoedig, tot ik aan de afwerkrand toekwam en er inmiddels heel veel steken op de naalden stonden. Daar had ik me op verkeken en al bij het begin van de afwerkrand was het 5e bolletje garen op. Afgelopen zaterdag ben ik een extra bolletje gaan kopen bij "De Schapekop" in Nieuwpoort.
De winkel is relatief dichtbij, alleen de pont overvaren naar de andere kant van de Lek en nog ongeveer anderhalve kilometer fietsen. Ondanks de geringe afstand, was ik nog niet eerder bij De Schapekop geweest. Ik werd verrast door de grootte van de winkel en het uitgebreide assortiment (brei)garens, stoffen, quiltstoffen en allerlei benodigdheden voor creatieve hobbies. Echt een aanrader.

Het is niet alleen bij een extra bolletje Drops Delight gebleven, maar ik zag ook het Katia Triana garen liggen in leuke kleuren om een sjaal van te breien.
Op de terugweg naar huis fietsten we via de pont in Bergambacht weer terug en belandden onverwacht in een optocht van oude landbouwtractoren en namen wat gerookte paling mee bij een palingrokerij waar we langskwamen.

De "Gail" is inmiddels af en moet nog opgespannen worden, dat ga ik morgenmiddag doen. Daarna zal ik foto's van het resultaat laten zien.

Inmiddels heb ik 4 blokken klaar voor een Crazy Quilt kerstquiltje. Ook dat is bijna klaar, alleen de tussenvoering eraan maken en een afwerkrand erom heen. Hier alvast wat details van de geborduurde blokken. Ik vind het effect van de steken heel erg mooi gedigitaliseerd en komen mooi uit op de stof. Ook daarvan komt snel het eindresultaat.

Dit zeepje in de vorm van een corset kreeg ik van een vriendin, ik vond het zo'n leuk cadeautje dat ik het hier even wilde laten zien.

3 opmerkingen:

Moois van mie zei

spannend ! ik ben zo benieuwd naar het resultaat !

Miriam zei

Ik heb het rode Triana sjaaltje af en ben nu bezig met de groene (heb ook nog roze liggen) Raar maar leuk breien met zo'n netje!

Gail staat ook nog op m'n to do list, ik heb er al garen voor in huis maar even nog geen tijd.

Groetjes
Miriam

poetsie zei

Dit wordt wel een hele speciale sjaal, vooral na zo'n mooie fietstocht. Waar een bolletje wol je allemaal naar toe kan brengen. :-)