dinsdag 3 november 2009

Zebra

Op deze site zag ik borduurpatronen die ik direct leuk vond, een brillenkoker, portemonnee voor muntjes en bijpassende tas.
Patronen op de kaart geschreven en gelijk maar aan begonnen. Rechts zie je mijn machientje bezig met de brede versie van de brillenkoker, daaronder de smalle versie.
De brillenkoker wordt helemaal in de ring gemaakt, met tussen de stoflagen extra vulling om een bril goed te kunnen beschermen. Uiteindelijk werd dat een erg dikke laag, bij de brede versie heb ik voor de achterkant een vulling van extra stevig, bijna kartonachtige vlies gebruikt. Alleen de voorkant van de brede brillenkoker heeft nu een extra laagje fiberfill als tussenvulling.
In de lapjesvoorraad vond ik een bijpassend lapje, dus voor- en achterkant in zebra uitvoering.

Tijdens het borduren op de andere machine spoeltjes staan opwinden met ondergaren. Ik gebruik op de borduurmachine altijd Serafill als ondergaren in neutrale kleuren, bij voorkeur dikte 200. Dat is heel erg dun, maar werkt erg plezierig en zonder problemen. De voorraad spoeltjes is weer aangevuld...
Verder nog bezig met de voorbereidingen voor de borduurclub voor aanstaande vrijdag. We gaan leren hoe je blokken aan elkaar zet op de "quilt as you go" methode en we gaan een knijpbeursje maken. De blokken liggen klaar, nog even omgedraaid, later meer foto's van resultaten en voorkant....

Vorige week woensdag naar het concert geweest van Eros Ramazotti in Ahoy. Ik heb ontzettend genoten. Ik ben al jaren fan van Eros Ramazotti, dus alle liedjes uit volle borst meegezongen.
Met dit, dit en dit filmpje op Youtube is het nog even nagenieten.....

3 opmerkingen:

Borduurmiep zei

Heel erg mooi! en wat een leuke blog, mijn complimenten.
groetjes van:
www.borduurmiep.nl

Anoniem zei

Hallo Alice,

De sprei is erg mooi! Ook het borduurwerk is schitterend Ongelooflijk wat allemaal kan met machinaal borduren. Zelf borduur en brei/haak ik ook maar gewoon met de hand. Pas geleden heb ik via jou het patroon van de hexagonnen gekregen. heel leuk om te doen. kun jij je ook niet voorstellen dat er mensen zijn die zich vervelen? ik kom altijd tijd te kort. Groetjes, Regina

poetsie zei

Hoi Alice,
Die zebra's, vind ik zo gaaf.
Helemaal geweldig.