woensdag 9 oktober 2013

Dag van de post

Het lijkt wel of elke dag van de week, maand, jaar een speciale dag met een thema is geworden. Om het bij te houden zijn er websites waar je kunt nakijken welke dag het vandaag, morgen of willekeurig welke dag is..(klik).
En vandaag is het De Dag Van De Post.
Post krijgen is leuk! Behalve dan natuurlijk de blauwe belastingenveloppen, gas/water/licht/internet/telefoon/TV-rekeningen.
In een tijd van constante progressie in technologie krijt de post het zwaarder elke dag. Rooksignalen, postduiven, telegrammen, telegrafen, helioscopen, Morsecode, maar ook mailen, bellen, sms'en, pingen, twitteren, facebooken of hyven hebben het tradiotionele kaartjes of brieven schrijven bijna in de band gedaan.
Maar de organisatoren van De Dag Van De Post, blijven geloven in de kracht van fysieke post.
De opkomst van snailmailen en postcrossing zijn hiervan duidelijke signalen, het daadwerkelijk versturen van post in welke vorm zie je meer en meer terug op allerlei weblogs.
Lien heeft op haar weblog een bericht geplaatst met een hommage aan de brievenbus, erg leuk om te bekijken en lezen (klik).
En in het kader van De Dag Van De Post vandaag een bericht van mijn ontvangen en verstuurde post.

Dit ontzettend leuke pakketje ontving ik van Anita via Tante Jannie's Postkamer:
een prachtig versierde envelop met een gelukskikker erop geplakt, in de envelop allerlei leuke frummeldingetjes zoals een zelfgemaakte sleutelhanger, lekkere thee, de eerste herfstblaadjes,
een berenzakje met een armbandje, toffees voor bij de thee, recepten, post-it blaadjes, zelfgemaakte kaart, kleurplaat, kleurpotloden en dan ben ik waarschijnlijk nog iets vergeten te noemen hier.
Echt heel veel leuke dingen, alleen daarom is het ontvangen en versturen van post al leuk.  
Als dank stuurde ik Anita een klein herfstpakketje:
Vandaag ontving ik snailmail van Danielle, een gezellige brief met een ieniemienie gebreide trui en mutsje, een zakje met kraaltjes en zonnebloemlabel.
De laatste snailmail verstuurde ik naar Marjolein. Ze houdt van dolfijnen en Diddle. De dolfijnen vielen niet mee om te vinden, als je naar iets op zoek bent...
In een boek met dierenprenten vond ik twee bijzondere afbeeldingen met verschillende dolfijnensoorten. De rest van de snailmail heb ik in een strand/zee thema geprobeerd samen te stellen,
met uiteraard een Diddle verzameling aan verschillende papiertjes.

Via postcrossing ontving en verstuurde ik verschillende ansichtkaarten. Op de site kun je precies zien hoeveel kilometer je ansichtkaarten hebben afgelegd.
Op dit moment zijn "mijn statistieken":
- verstuurd: 10 kaarten
- ontvangen: 10 kaarten
- onderweg: 4 van 6 kaarten
- afstand verstuurde kaarten: 17.685 kilometer
- afstand ontvangen kaarten: 18.206 kilometer

Vandaag heb ik ook mijn envelop voor de Handmade Autum Swap 2013 op de post gedaan, hij is onderweg naar het hoge noorden naar Juffrouw Mier.
Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt...

1 opmerking:

juffrouw truus zei

Dat is toevallig, ik heb het pakketje voor jou ook gisteren op de bus gedaan. Ben erg benieuwd wat je er van vindt...

Groeten van Juffrouw Mier