zondag 18 december 2011

Kerstcadeau

Voor mijn moeder borduurde ik de afgelopen week een plaid (die had ik gewoon gekocht bij Ikea) met haar favoriete bloemen: de vlinderorchidee. In Embird heb ik eerst de patronen aangepast aan de ring van mijn machine en de patronen gesplitst zodat ik ook een paar enkele bloemen kon borduren.
Aan de onderkant van de plaid borduurde ik de grootste patronen, daartussen iets hoger de middelste maat en aan de bovenkant de enkele bloemen.
Als versteviging gebruikte ik scheurvlies, daarop plakte ik met tijdelijke plakspray de plaid op het scheurvlies. Om verschuiven of opstropen te voorkomen, borduurde ik eerst een kadersteek voordat ik het uiteindelijke patroon maakte.
Plaid: Ikea
Patronen: kaartnummer 143 Mega Floral Elegance van Husqvarna
Garen: Marathongaren, kleurnummers 2033, 2168 en 2245
Door de gaatjes aan de onderkant van de plaid rijgde ik een organzalint in een bijpassende oudroze kleur.


Vanmiddag kwamen er een aantal fikse buien over, het resultaat was een flinke laag hagelstenen in de tuin.

Ik heb de achtergrond van mijn blog weer aangepast, de vorige was wel vrolijk, maar vond ik toch iets te druk. Dus tot volgende week deze achtergrond en dat ga ik op zoek naar een mooie winterse achtergrond

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi is die plaid geworden! Daar zal je moeder veel plezier van hebben!!
Bij jullie al sneeuw? Alwas het dan ook maar voor even. Hier alleen wat nattigheid.
Fijne week.

Groetjes Thea ♥

Tialda zei

Lekkere warme plaid! Weer prachtig geborduurd!

poetsie zei

Wat een lief persoonlijk cadeau voor je moeder.

simoneannemone zei

Mooi zoals je een plaid van Ikea helemaal op kunt vrolijken met deze mooie bloemen.

Saskia

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een mooi en persoonlijk cadeau!