vrijdag 2 december 2011

Beschuit met muisjes,

die haakte ik de afgelopen dagen als een verrassingscadeautje.
Het patroontje kocht ik bij Haakmuts.
Het maken van de afzonderlijke onderdeeltjes is niet moeilijk, de beschrijving is eenvoudig en prima te volgen. Ik heb er twee avonden aan gehaakt en in elkaar gezet, het is door het kleine werk, wel tijdrovend.
Maar het resultaat is er wel naar, ik vind het zo schattig geworden.
Aan de gehaakte ketting om de nek van de "grote" muis heb ik een speentje gehangen, een bedeltje dat ik kocht op de Kreadoe, komt dat mooi van pas.
Ik hoop dat het presentje in de smaak gaat vallen, maar dat denk ik wel!

Gisteravond stond een pan met stoofpeertjes zachtjes te pruttelen, het rook er heerlijk naar in huis. Voor de smaak gebruikte ik kaneelsuiker, dat zijn de bruine spikkeltjes op de peertjes. Ze gaan het geen dagen redden, man- en dochterlief zijn er dol op.

3 opmerkingen:

simoneannemone zei

Wat een leuke muis is dit geworden! Echt heel leuk.

Ben zelf geen fan van stoofpeertjes maar ik vind het wel lekker ruiken.

Saskia

poetsie zei

Wat een schatjes! Die stoofpeertjes lijken me ook heerlijk.

Anoniem zei

Hoi Alice,

Ik wil je nogmaals bedanken voor het verrasssingscadeautje .Ik vind het enig en ben er reuze blij mee.
En die stoofpeertjes mmmmmmmmmmmmmm heerlijk.
gr Bets.